۲۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دُز سوم کرونا را دریافت کردند

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر معادل ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بر اساس محل سکونت یعنی هم استانی‌هایی که چه در داخل و چه در خارج از استان اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند، ۹۱ درصد جمعیت نوبت نخست و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما بر اساس مکان ارائه خدمت، یعنی تنها افرادی که در داخل استان اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند، ۸۷ درصد جمعیت دُز نخست و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

جزایری تصریح کرد: در مجموع نسبت به میانگین کشوری در تزریق واکسن در وضعیت خوبی قرار داریم اما همچنان لکه‌گیری دُز اول و دوم واکسن در استان ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به فراگیری سویه اومیکرون در کشور و استان، تصریح کرد: چنانچه همین وضعیت فعلی ادامه یابد بی‌شک موارد ابتلا به اومیکرون افزایش پیدا می‌کند و وضعیت نگران‌کننده می‌شود.

جزایری ادامه داد: سناریوی دیگر این است که میزان تزریق دُز نخست و دُز دوم واکسن کرونا به بیش از ۹۵ درصد برسد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه و دوری از تجمعات به بالای ۸۰ درصد برسد که تلفیق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب می‌شود تا ۷۰ درصد موارد ابتلا به اومیکرون کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است و جمعیت بالای ۱۲ سال استان را  ۷۷۳ هزار و ۴۴۰ نفر تشکیل می‌دهند.

 بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha