۶ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 84591891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم در خراسان رضوی کاهش یافت

۶ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 84591891
تورم در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان تورم آذر ماه امسال در این استان نسبت به یک ماه پیش از آن به میزان ۲.۶ درصد کمتر شد.

رضا جمشیدی روز دوشنبه در قالب گزارشی از وضعیت تورم در خراسان رضوی افزود: میزان تورم نقطه به نقطه خانوار این استان در حالی آذر ماه امسال به ۳۳.۲ درصد رسید که همین شاخص اقتصادی در طول آبان ماه ۳۵.۸ درصد ثبت شده بود. 

وی میزان کنونی تورم نقطه به نقطه خانوار را در نقاط شهری خراسان رضوی ۳۲.۹ و میزان آن را در مناطق روستایی استان ۳۴.۴ درصد اعلام و بیان کرد: این شاخص اقتصادی در مقایسه با ماه پیش به میزان ۲.۳ درصد در مناطق شهری و ۳.۵ درصد در روستاها کمتر شده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: تورم نقطه به نقطه خانوار در کشور نیز طی آذر ماه گذشته ۳۵.۲ درصد بود که در مقایسه با آبا ماه نیم درصد کاهش یافته است.

وی گفت: میزان کنونی تورم برای خانوارهای شهری در کشور با کاهش سه دهم درصدی نسبت به ماه پیش ۳۵ و در روستاها ۳۶.۲ درصد با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه پیش ثبت شده است. 

جمشیدی افزود: میزان تورم ثبت شده ۱۲ ماهه منتهی به آذر امسال برای کل خانوارها در خراسان رضوی ۴۴.۶ درصد با کاهش ۱.۳ درصدی است. این شاخص برای خانوارهای شهری خراسانی ۴۳.۴ و روستایی ۴۸.۸ درصد با کاهش به ترتیب ۱.۳ و ۱.۹ درصد است.

وی همین شاخص را برای خانوارهای کشور ۴۳.۴ درصد با یک درصد کاهش ذکر و بیان کرد: تورم این مدت برای خانوارهای شهری در کشور ۴۲.۷ و برای روستاییان ۴۷ درصد ثبت شده که به ترتیب ۹ دهم و ۱.۳ درصد کاهش نشاه می‌دهند. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی همچنین به میزان تورم نقطه به نقطه آذر ماه امسال برای خانوارهای در گروههای کاای و خدماتی اشاره و بیان کرد: تورم در گروه خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات ۳۹.۹ درصد، برای پوشاک و کفش ۴۷.۹ و در بخش بهداشت و درمان ۳۳.۳ ثبت شده است.

وی ادامه داد: این شاخصها در کشور نیز طی آذر ماه امسال برای خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات ۴۱.۵ درصد، برای پوشاک و کفش ۴۸.۸ و در بخش بهداشت و درمان ۳۴.۶ درصد بود. 

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha