سفر مازندرانی‌ها به عتبات عالیات از ۲۰ دی لغو می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: سفر زائران مازندرانی به عتبات عالیات به دلیل شیوع سویه اومیکرون از روز بیستم دی ماه سال جاری تا اطلاع بعدی لغو می‌شود.

عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در روزهای آینده پنج گروه از زائران مازندرانی که فرایند نام‌نویسی آنان برای اعزام به عتبات عالیات انجام شده بود، به سمت کشور عراق به صورت هوایی عزیمت خواهند کرد ، اما بعد از آن دفاتر حج و زیارت استان امکان نام‌نویسی جدید از مراجعه کنندگان به دلیل شیوع اومیکرون در کشور را نخواهند داشت.

وی با بیان این که از ۲۳ آبان تا پنجم دی ماه حدود ۲ هزار و ۲۰ نفر از مازندران از طریق فرودگاه دشت ناز به کشور عراق اعزام شدند و تمام این افراد فرایند غربالگری کرونایی خود را در مسیر رفت و برگشت سفر انجام دادند، گفت: نمونه گیری کرونا تمامی این زائران در برگشت به استان منفی اعلام شده بود.

اسمعیلی تصریح کرد: در روزهای آینده حدود ۵۰۰ نفر از زائران استان از سمت کشور عراق به مازندران برخواهند گشت که در صورت مثبت بودن آزمایش نمونه‌گیری هر یک از زائران، آنان به قرنطینه اعزام می‌شوند و زمانی که به طور کامل اطمینان حاصل شود که دیگر علائم ندارند و بعد از منفی شدن آزمایش دوباره کرونا به شهرستان‌های خود برمی‌گردند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در فرودگاه دشت ناز به صورت شبانه روزی حضور دارند و از زائرانی که قصد سفر یا برگشت ازعتبات عالیات را دارند، نمونه‌گیری آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: هزینه اعزام سفر از مازندران به عتبات عالیات از طریق سفر هوایی ۸۵ میلیون ریال است.

پروازهای عتبات‌عالیات از فرودگاه دشت‌ناز  که به دلیل شیوع کرونا در حدود۲۰ ماه لغو شده بود، از ۲۳ آبان سال جاری از سرگرفته شده بود.

در استان مازندران ۲۳۰ دفتر خدمات زیارتی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha