طراحی و ساخت سنسور حرارتی توسط یک شرکت دانش بنیان

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سنسورهای حرارتی برای استفاده در فرآیندهای صنعتی و وسایل خانگی در کشور شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ناصر سلیم مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستاورد گفت: سنسورهای حرارتی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و وسایل خانگی و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود تا هنگام عبور از دمای خاصی، سیگنال اخطار را اعلام کند.

وی بیان کرد: سنسور حرارتی، عنصری ساختاری برای اندازه‌گیری دما است و از طریق وابستگی ماده حسگر به دما میزان ضریب آلفای مثبت آلیاژهای پایدار را اندازه‌گیری می‌کند که به طور معمول شناخته شده و به خوبی تعریف شده است.

سلیم ادامه داد: یک سنسور از دو آلیاژ غیر هم‌نام ساخته شده است که با تغییرات دما، ولتاژ الکتریکی تولید می‌کند. آشکارساز دما یک مقاومت متغیر است که مقاومت الکتریکی آن را به نسبت مستقیم با تغییرات دما به صورت دقیق، تکرار شونده و خطی تغییر می‌دهد و یک سنسور حرارتی از دو پایه فلزی متفاوت ساخته شده است.

وی با بیان اینکه قطعات ریز و کاربردی تولیدی سنسورهای حرارتی با آنالیز و آزمایش‌های گوناگون در جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است. با توجه به اینکه ما با جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و خوارزمی همکاری تنگاتنگی داریم، برتری تولیدات ما نسبت به نمونه خارجی با کمک این دانشگاه‌ها ثابت شده است.

مدیرعامل این شرکت، خدمات شرکت را شامل تعمیر سنسورهای دمایی که در شرایط استاندارد مصرف شده‌اند و دارای ایراداتی هستند، احیای سنسورهای قدیمی و برگزاری کارگاه های تخصصی در شرکت بیان کرد.

وی بازار مصرفی این محصول را شامل صنایع نیروگاهی، فولاد، پتروشیمی و نفت اعلام کرد و گفت: سنسورهای حرارتی تقریبا در همه صنایع مادر و زیردستی‌ها قابل استفاده است.

سلیم در مورد صادرات سنسورهای حرارتی اظهار داشت: تاکنون این محصول به قرقیزستان، دبی، عراق، افغانستان و عربستان صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha