استفاده از تجهیزات پزشکی غیراستاندارد مجازات سنگین در پی دارد

سمنان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی با هشدار به متخلفان در حوزه بهداشت و درمان گفت: استفاده از تجهیزات پزشکی غیراستاندارد در درمان بیماران مجازات سنگین به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان بازرسی استان، ابراز داشت: کارشناسان تعزیرات حکومتی در اتاق عمل نیز حاضر می‌شوند تا از تقلبی نبودن تجهیزات پزشکی در درمان بیماران مطمئن شوند و در صورت بروز تخلف، با پزشکان برخورد قانونی می‌شود و تجهیزات نیز قاچاق محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: سلامت مردم در اولویت کاری تعزیرات حکومتی قرار دارد و فردی که بخواهد با قاچاق تجهیزات پزشکی و استفاده از تجهیزات پزشکی نامرغوب مانند تجهیزات ایمپلنت سلامت مردم را به خطر بیندازد بدون چشم‌پوشی برخورد می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: نظارت بر استاندارد بودن قطعات استفاده شده در پزشکی بخشی از وظایف تعزیرات حکومتی است.
وی یادآور شد: اخذ مازاد تعرفه در مطب و بیمارستان‌ها، عدم صلاحیت افراد در انجام کارهای پزشکی و نگرفتن پروانه مجاز برای تاسیس مراکز بهداشتی، بیشترین فراوانی را در بین تخلفات حوزه پزشکی و بهداشتی در کشور است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تامین امنیت بازار و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر بخش بهداشت و درمان و خدمات و کالا از وظایف تعزیرات حکومتی است و برخورد سریع با متخلفان مورد توجه است.

به گزارش ایرنا، در این آیین، طیبی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان معرفی و از چهار سال خدمات محمدی  تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی و هیات همراه به منظور شرکت در آیین تجلیل و معرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی سمنان به این استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha