دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر در انعقاد قرارداد با صنعت معرفی شدند

تهران - ایرنا - دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی از تعداد و درآمد اختصاصی قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر در این حوزه را معرفی کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، بر اساس طرح پایش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت سال ۱۴۰۰ بر اساس نسبت تعداد قراردادها به تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دانشگاه علم و صنعت ایران، بر اساس نسبت مبلغ قراردادها به تعداد اعضای هیأت علمی، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، براساس نسبت مبلغ جذب شده قراردادها  به تعداد اعضای هیات علمی، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و بر اساس نسبت مبلغ جذب شده قراردادها به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده نیز پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران رتبه نخست را کسب کرده اند.

رتبه های دوم، سوم، چهارم و پنجم هر دسته را می توانید اینجا مشاهده کنید.

تعداد قراردادها،  مبلغ قراردادها، مبلغ سالانه جذب شده (درآمد) قراردادها، تعداد اعضای هیات علمی مجری قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا از جمله مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب شده از سوی وزارت علوم است که معیاری برای سنجش عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است.

بنابر این گزارش بیش از  هشت هزار و ۷۰۰ قرارداد در حال اجرا در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت ثبت شده است که نشان می‌دهد تعداد قراردادهای در حال اجرای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین مجموع مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور حدود ۳ میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان تومان برآورد شده است که آمار تعداد مجریان قراردادهای در حال اجرا نیز در سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی نشان می دهد.

تفاهم‌نامه‌هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی امضا  شده است که نتیجه‌ی آن واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده است.

از اعضای هیات علمی به عنوان مجری اصلی این پروژه‌ها که نقش تاثیرگذاری در اجرا و به حرکت درآوردن چرخه‌ی ارتباط با صنعت و اقتصاد کشور ایفا کرده‌اند یاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha