۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84593282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن تا پایان ۲۰۲۲ فضانورد به ماه می فرستد

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84593282
ژاپن تا پایان ۲۰۲۲ فضانورد به ماه می فرستد

تهران- ایرنا - ژاپن امروز اعلام کرد، درصدد فرستادن فضانوردی از این کشور به ماه تا اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، « فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در جلسه ای برای نهایی کردن برنامه های فضایی این کشور که فرستادن فضانوردی به ماه تا اواخر سال ۲۰۲۰ است؛ گفت: «فضا تنها مرزی برای امید و رویاهای انسان نیست بلکه همچنین تامین کننده پایه های ضروری برای جامعه اقتصادی با در نظر گرفتن امنیت اقتصادی است.» 

براساس پیش نویس برنامه زمانبندی، ژاپن قصد دارد اولین فضانورد غیرآمریکایی را در قالب برنامه «آرتمیس» به ماه بفرستد. این برنامه همچنین الهام بخش برنامه راه اندازی کاوشگر مریخ نورد در سال ۲۰۲۴ و یافتن راه هایی برای تولید انرژی خورشیدی در فضا می باشد. 

بر پایه این گزارش، کشور همسایه چین نیز اهدافی برای تبدیل شدن به یکی از قدرت های اصلی فضانوردی تا سال ۲۰۳۰ در سر دارد و برای فرستادن فضانورد چینی به ماه نیز برنامه هایی دارد. این موضوع باعث افزایش رقابت فضایی در آسیا شده است. 

در ماه مه، چین به دومین کشوری که مریخ نورد به فضا فرستاد تبدیل شد. این اتفاق ۲ سال پس از نشستن اولین فضاپیمایش در ماه به وقوع پیوست. 

اعلامیه فضایی اکتشاف فضایی ژاپن ۱ هفته پس از بازگشت «یوساکو مائزاوا» میلیاردر ژاپنی از سفر ۱۲ روزه از ایستگاه فضایی بین الملل به زمین به عنوان نخستین گردشگر فضایی به این ایستگاه پس از بیش از یک دهه منتشر شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha