عزیزی‌خادم: نگاه‌ها به فوتبال بانوان تغییر کرده است/تبعیض‌ها کاهش یافت

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تبعیض‌ها بین فوتبال مردان و زنان کاهش یافته و این روند باید ادامه یابد گفت: نگاه‌ها به فوتبال زنان از سوی مسوولان کشور و ورزش تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا؛ «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید «انسیه خزعلی»  معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از اردوی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اظهار داشت: صعود تیم ملی بانوان ایران به جام ملت‌ها که تاریخی و افتخارآفرین بود را تبریک می گویم. امروز هر ایرانی به تیم ملی فوتبال بانوان افتخار می‌کند.

عزیزی‌خادم گفت: تیم بانوان ایران از رنکینگ آسیا خارج شده بود اما امروز موجب افتخار است. آنها در مسیری پرتلاطم قدم گذاشتند و به موفقیت رسیدند. فدراسیون نیز از این تیم حمایت کرد و سعی کردیم تبعیض را در کاهش دهیم. با وجود مشکلات مالی تلاش ما این بود تا امکانات مناسبی در اختیار تیم قرار دهیم و بیش از ۱۰ اردو هم برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اولین بار است معاون بانوان رییس جمهوری در اردوی تیم ملی زنان حضور پیدا می‌کند و این مساله نشان از که نگاه‌ها به سمت تغییر و توسعه فوتبال زنان است.امیدوارم در نهایت بتوانیم نگاه برابری ایجاد کنیم.

وی افزود: تیم ملی فوتبال زنان بسیار با انگیزه است و جا دارد از حضور مسوولان وزارت ورزش و ریاست جمهوری تشکر کنم. اکنون امکانات آنها با تیم مردان یکی است و امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا سربلند شوند و اگر نتیجه نگیرند هم اتفاقی رخ نمی‌دهد. همانگونه که فوتبال مردان با افتخار در صدر قاره کهن قرار دارد و دارای لیگ منسجمی است باید تلاش کنیم در بانوان هم روز به روز شرایط بهتری داشته باشیم.

وی در خصوص تیم مردان نیز گفت: هیچ فردی نمی‌تواند فراموش کند که هفت ماه پیش تیم ملی ایران در چه وضعیتی قرار داشت و امروز در صدر رنکینگ تیم‌های ملی بدون شکست قرار دارد. این مهم به لطف همکاری، قاب صادقانه و نیت دوست رخ داده و این مسیر پرتلاطم هموار شد. باید از کادرفنی و بازیکنان تیم ملی تشکر کنم چراکه سریعترین و ارزان‌ترین صعود رخ داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha