۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1348
کد خبر: 84593406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش «برنامه ملی نماد» از ۲۰ هزار مدرسه فراتر رفت

تهران- ایرنا- مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش ‌و پرورش از افزایش مدارس تحت پوشش برنامه ملی نماد به بیش از ۲۰ هزار مدرسه خبر داد و گفت: خط ملی نماد می‌تواند حلقه‌های مختلف مقابله با آسیب‌ها را به هم وصل کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی در مراسم افتتاح سامانه تلفنی فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان شهر تهران با شماره "۱۵۷۰ مرکز روانشناختی توحید" افزود: ۱۵۷۰ یکی از بخش‌های طرح «نماد» است که در حال اجرا است.

وی افزود: "نماد" از برنامه‌های محوری آموزش‌ و پرورش است و می‌تواند مسائل حوزه دانش‌آموزی را عالمانه‌ تر و آگاهانه‌ تر مدیریت کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان این که از زمان پایلوت طرح نماد در ۳۵منطقه، کمترین آسیب و اختلال را در این مناطق داشته‌ ایم، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد اگر با برنامه پیش رویم حتی در حوزه حساسی مانند آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

شکوهی ادامه داد: در حال تکمیل تمام فرآیندها و حلقه‌های طرح نماد هستیم. امسال شمار مناطق پایلوت طرح نماد از ۳۵ به ۱۷۰ منطقه و شمار مدارس تحت پوشش از 6 هزار به ۲۰هزار مدرسه افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز از یک میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده و می‌توان گفت که یک ‌سوم دانش‌آموزان تحت پوشش هستند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش ‌و پرورش در خاتمه از تربیت ۳۰۰ نیروی تخصصی برای مشاوره تلفنی در سامانه ۱۵۷۰خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور مصوب شد که خط چهار رقمی نماد به خط سه رقمی تبدیل شود که این یک امتیاز است و می‌تواند ارتباط را تسهیل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha