تهویه هوا نقش موثری در پیشگیری از شیوع کرونا دارد

مشهد- ایرنا- مدیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: استفاده از فیلترهای تهویه هوای استاندارد در اماکنی که جمعیت زیادی در آن هستند امری ضروری است تا هوای این اماکن در دوران شیوع کرونا ۶ بار در ساعت تعویض شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر علی رضا صداقت افزود:در صورت نبود تهویه، با وجود سردی هوا، باید پنج تا ۶ بار در ساعت نسبت به باز کردن پنجره ها اقدام شود تا هوا در محیط جریان پیدا کند و تسریع و تکمیل واکسیناسیون، آشتی کردن با پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری های ویروسی از جمله اومیکرون است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است که باید این میزان به بیش از ۸۵ درصد افزایش یابد و تنها راه جلوگیری از تغییر رنگ شهرها و اعمال محدودیت های مجدد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که با همکاری مردم امکان پذیر خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر دریافت سه مرحله واکسن برای افزایش سطح ایمنی جامعه افزود: در دنیا واکسیناسیون کامل زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن را دریافت کرده باشد و در کشور ایران هم افرادی که سه ماه از زمان دریافت واکسن دز دوم آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

صداقت افزود: مطالعات نشان داده است که بعد از چهار تا ۶ ماه از دریافت دز دوم، سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دز سوم که به دز بوستر آن را می شناسیم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد به طوری که آزمایشها نشان داده است در برابر او میکرون هم این اعداد شگفت انگیز است و برخی از واکسن ها سطح ایمنی که ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته بوده را ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha