ظرفیت‌های گردشگری کردستان باید هوشمندانه معرفی شود

سنندج- ایرنا- رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیادی است که باید معرفی این ظرفیت‌ها به صورت هوشمندانه و خلاقانه انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر عبدالملکی روز سه شنبه در شانزدهمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سنندج اظهار داشت: برای توسعه پایدار استان کردستان نیازمند یک برنامه ارزشمند، زودبازده، خلاقانه و جامع هستیم که همه بخش ها در آن همکاری داشته باشند.

وی افزود: باید بنیاد توسعه استان کردستان راه اندازی شود و به دنبال آن با شناسایی کردهای مقیم مرکز و خارج از کشور از ظرفیت آنها بهره گرفته شود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یک پکیج انگیزشی سرمایه گذاری در کردستان باید تهیه شود و در اختیار سرمایه گذاران کُرد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان گهواره تمدن است اضافه کرد: لازم است که یک کارخانه فرآوری و نوآوری صنایع دستی و خوراک در این استان راه اندازی شود چون کردستان در این زمینه نیز ظرفیت های خوبی در اختیار دارد.

راه‌های کهنه ما را به مقصدهای جدید نمی‌رسانند

رییس کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیار زیادی را دارد اما متناسب با این ظرفیت ها هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد که این نیازمند یک بازنگری است.

ستار کیان پور افزود: برای توسعه گردشگری ما نیاز به فکر و ایده و خلاقیت داریم چون راه های کهنه ما را به مقصدهای جدید هدایت نمی کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۵ گونه گردشگری که یکی از آنها گردشگری خوراک است وجود دارد و استان کردستان هم می تواند در این زمینه بسیار فعالیت داشته باشد.

رییس کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: این استان باید خوراکی‌ها و آیین های خوراکی خود را در کشور به ثبت ملی و جهانی برساند و از ظرفیت بازاریابی و تبلیغات نیز بهره بگیرد.

وی کارخانه فرآوری صنایع دستی و خوراک، تقویم رویدادهای خوراک، جشنواره خوراک و خیابان خوراک را از جمله نکات مهمی برشمرد که باید در استان کردستان ایجاد و راه اندازی شوند.

رسانه ابزاری تاثیرگذار در بخش گردشگری است

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج هم در این جلسه به اهمیت بخش رسانه و اطلاع رسانی اشاره و اظهار داشت: رسانه یکی از مولفه های مهم در ظرفیت سازی است که در بخش اقتصاد گردشگری نیز بسیار می تواند موثر واقع شود.

مختار هاشمی با اشاره به انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره رسانه ای پینووس به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج، افزود: در این دوره از جشنواره از چهار داور در بخش های مختلف بهره گرفته شده و بخش عکس نیز به بخش های این دوره افزوده شده است.

وی زمان برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره را در بهمن ماه امسال اعلام کرد و گفت: قرار بود که این جشنواره به صورت ماهانه برگزار شود اما با توجه به اینکه نیازمند فرصت بیشتری برای ارسال آثار بودیم به صورت فصلی برگزار می شود.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان های گردشگری استان کردستان هستند که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha