اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آستانه تصویب بودجه ۱۴۰۱ هستیم و انتظار جدی داریم در تخصیص بودجه به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها اهتمام ویژه شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالحسین کلانتری روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان افزود: به عنوان معاون فرهنگی وزارت علوم تذکر می دهم که با این وضع اعتبارات نمی شود در دانشگاهها کار جدی کرد و اعتبار وزارت علوم چند نقصان جدی دارد. باید از این بحران عبور کرد و این قضیه نیاز به همگرایی مجلس و دولت دارد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: در برخی از دانشگاه ها در راستای کوچک سازی دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی در معاونت دانشجویی ادغام شده است و براساس اسناد و رقم ها این امر موجب شده فعالیت های فرهنگی در حاشیه باشد و ردیف بودجه خاصی برای اعتبارات بخش فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام به کم کردن ردیف بودجه قابل فهم است، اما نباید منجر شود که فرهنگ و باورها و بن مایه های فکری دچار آسیب شود. پیشنهاد دارم شورای عالی آموزش برای موضوع ادغام معاونت ها ورود کند و آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها را مورد بازنگری قرار دهد.

کلانتری گفت: انتظار داریم ابقا و ادغام معاونت ها را تصمیم گیری کنند و تخصیص اعتبار فرهنگی به صورت دقیق باشد که در حوزه های دیگر قابل مصرف نباشد. همانطور که در حوزه پژوهش با چشم انداز دقیق مشخص است، این اتفاق هم نباید در حوزه فرهنگ رخ دهد تا کار جدی شود.

وی تصریح کرد: با دست خالی و بودجه بسیار کم وارد میدان شده ایم و دردناک این است که در همین شرایط متاسفانه بوق های تبلیغاتی معاندین به راه افتاده که بودجه فرهنگی چنین و چنان است، اما بخش فرهنگی با کمترین بودجه فعالیت های خود را انجام می‌دهد. سند اسلامی شدن دانشگاه با این وضع اعتبارات محقق شدنی نیست.

کلانتری خاطرنشان کرد: امید است مقدرات مالی کشور برای سال آینده رقم بخورد و با همکاری دولت، مجلس و  شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییرات جدی در این زمینه صورت گیرد و شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

وی اظهار داشت: بزرگترین  و پایدارترین رویداد در دانشگاه ها همین جشنواره است که امروز اختتامیه سی و ششمین دوره آن است. ثمرات و برکات این دو ثقل عظیم بر همه آشکار است و استفاده از مواهب قرآن و عترت مستلزم سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دقیق و اعتبارات مکفی و تخصیص بودجه های لازم است.

کلانتری ادامه داد: نمی شود بدون داشتن برنامه دقیق و اعتبارات مناسب سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را تحقق بخشید. برای فراگیرشدن عطر و بوی قرآن در همه دانشگاه باید اعتبار جدی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان امروز با تقدیر از ۱۵۰ دانشجوی برگزیده در ۹ بخش و ۴۰ رشته در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha