۷ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84593996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل مشکلات میراث فرهنگی  اصفهان نیازمند نگاهی تازه است

اصفهان - ایرنا - سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: میراث فرهنگی و بسیاری از آثار تاریخی در این استان دستخوش مشکلات و مسائل جدی هستند و برای حل این معضلات نیازمند نگاه تازه است.

مهران زینلیان عصر سه‌شنبه در مراسم معرفی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: این خطه تاریخی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، فرونشست، آلودگی،کم آبی و خشکسالی مسائل اصلی اصفهان هستند که عزم جدی برای رفع آن‌ها لازم است.
وی نگاه جدید و نوآورانه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید از ظرفیت سازمان‌های غیر دولتی غافل شد چرا که یکی از خصوصیات اصفهان حضور سمن‌های قوی در حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار اصفهان  ادامه داد: توجه و حمایت از بخش خصوصی و رجوع به مردم اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات در این حوزه است زیرا دولت محدودیت‌های خود را دارد، اما زمانی که بخش خصوصی وارد شود نیاز است که کوتاهی صورت نگیرد و همکاری لازم صورت گیرد.
وی افزود: باید رویکردهایی مثل توسعه صنعت و کشاورزی با محدودیت‌های جدی مواجه کرد و از طرفی در حوزه‌هایی مثل گردشگری و صنایع دستی بستر توسعه را فراهم کرد و امیدوارم با همدلی و فضای  کاری که در استان وجود دارد و با حضور  مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان مشکلات این حوزه حل شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار اصفهان از مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان درخواست کرد که تعامل مفیدی با دیگر دستگاه‌ها داشته باشد.
به گفته زینلیان مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان کوله‌ باری از تجربه را در این حوزه دارد و امروز بیش از هر زمانی به این تجربیات نیاز داریم.
معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی برای تعامل با دیگر دستگاه‌ها پیش بگیرد؛ نمی‌شود یک بافت تاریخی را قفل کرد.
در این مراسم از تلاش‌های علی کامیابی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی استان قدردانی و علیرضا ایزدی به عنوان مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معرفی شد.
علیرضا ایزدی دانش آموخته دکترای مدیریت گردشگری است و از اهم سوابق اجرایی او می‌توان به مشاور وزیر و رییس حوزه وزارتی و امور بین الملل و سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، همدان، خوزستان و مرکزی، فرماندار شهرستان‌های سنقر و کلیایی و کنگاور، رییس دانشگاه علمی و کاربردی میراث هگمتانه و مدرس دروس مرتبط با گردشگری در دانشگاه های مختلف اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha