اعطای وام برای اشتغال خانواده زندانیان در آذربایجان غربی تسهیل می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه برای توسعه اشتغال زندانیان آزاد شده و خانواده های آنان گفت: در راستای اشتغال مددجویان این بخش، همکاری های لازم با اداره کل زندان ها در استان صورت گرفته و اعطای وام در این بخش، تسهیل می شود.

ابوالفضل عبادی روز چهارشنبه در دیدار با مجتبی محمدی مدیرکل زندان های آذربایجان غربی افزود: در راستای ایجاد اشتغال مددجویان در زندان و خانواده های آنان که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، این اداره کل در حوزه پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و مشاغل خانگی زندانیان و خانواده های آنان، که واجد شرایط استفاده از اینگونه تسهیلات باشند، با آن اداره کل همکاری می کند.

وی اضافه کرد: همچنین حمایت و گسترش مهارت آموزی از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که به طور جدی در این استان در حال پیگیری و اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: این اداره کل  به منظور حمایت از اشتغال زندانیان و خانواده های آنان آمادگی جهت همکاری ارایه آموزش هایی در زمینه های مختلف شغلی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، خلاقیت و کارآفرینی در کسب و کار با مشارکت و همکاری کانون کارآفرینان استان را دارد.

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به رسالت ها و اقدامات تامینی و تربیتی برای زندانیان بیان کرد: یکی از عمده وظایف ما اصلاح و تربیت است و این مهم زمانی محقق می شود که همه دستگاه های متولی امر در رسیدن به این موضوع در کنار ما باشند و ما را مورد حمایت قرار دهند.

مجتبی محمدی با بیان اینکه توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها موجب کاهش آسیب در جامعه می شود، گفت: چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد کنند، قطعا آسیب های اجتماعی که ناشی از بیکاری می باشد نیز به حداقل ممکن می رسد.

در پایان در جهت حل مشکلات و مسایل مربوط به بحث اشتغال زندانیان  پیشنهادات و راهکارایی ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha