۱۸ محکوم جرایم غیرعمد در زندان مهاباد به سرمی برند

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری مهاباد گفت: هم اکنون ۱۸ محکوم مالی غیر عمد با بدهی کل ۱۰۸ میلیارد ریال در زندان این شهرستان بسر می‌برند که برای آزادی آنان نیازمند مشارکت خیران هستیم.

جواد بنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محکومان مالی غیرعمد را زندانیان بدهکار به افراد تشکیل می‌دهند که تنها به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان بسر برده و محکومیت آنها مربوط به نزاع، دیه و قاچاق نیست.

وی ادامه داد: شماره حسابی ویژه برای زندانیان مهاباد تعیین شده و وجوه جمع آوری شده و یا واریز به این حساب تنها برای آزادی محکومان مالی غیرعمد این شهرستان هزینه می‌شود.

رئیس دادگستری مهاباد اظهار داشت: هر میزان وجوهی که شهروندان به این حساب واریز کنند، ۲ برابر آن نیز از سوی ستاد دیه تأمین خواهد شد و این امر فرصتی مغتنم برای نجات ۱۸ خانواده مهابادی از آسیب‌های اجتماعی است.

بنایی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری با کمک خیرین شهرستان ۱۰ زندانی محکوم مالی از زندان آزاد شده‌ و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

وی افزود: همچنین سه زندانی محکوم به قصاص نیز با کمک ریش‌سفیدان و خیرین شهرستان از چوبه دار رهایی یافته‌اند.

بنایی با بیان اینکه کمک به این نفرات ۱۸ خانواده در معرض آسیب را نیز نجات خواهد داد، گفت: حساب ستاد دیه استان مختص مهاباد نزد بانک رفاه به شماره حساب ۱۶۲۰۶۶۹۳۴ شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۵۶۵۶۹ و شماره شبا IR۷۷۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۲۰۶۶۹۳۴ است.

وی تاکید کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی قوه قضائیه است که در این استان به طور جدی پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.

اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha