ساخت ۱۰ هزارو ۶۰۰واحد مسکونی مددجویان ۱۴ استان کشور به پایان رسید

ساری- ایرنا- معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که با کمک مردمی و نهادهای حمایتی ، سپاه ساخت ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در ۱۴ استان کشور را که از سال ۱۳۹۷ شروع کرده بود ، به اتمام رسانده و تحویل خانواده‌ها داده است.

به گزارش ایرنا ، سردار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه ساخت و تحویل ۴۹۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد مازندران در ساری ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد در برخی نقاط کشور را دارای هزینه های جانبی توصیف کرد و توضیح داد : در بعضی از  روستاهای کشور ناچار به ساخت راه و پل شدیم تا بتوانیم با انتقال مصالح خانه را برای محروما بسازیم.

وی با اعلام این که برای ساخت تعدادی از واحدهای مسکونی در مناطق محروم روستایی از بالگرد هوا و فضا سپاه  برای ارسال تجهیزات و مصالح ساختمانی استفاده شده است ، گفت : گذشته از مشکلاتی از این دست ، وقوع سه سیل و دو زلزله در سه سال اخیر هم سبب شد تا کار ساخت و تحویل مسکن محرومان در بعضی استان ها با تاخیر بیفتد چون قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پشتیبان اصلی این گونه حوادث است .

سردار خزنی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از دیگر مشکلات در ساخت مسکن مددجویان عنوان کرد و افزود : هزینه  تمام شده هر متر مربع خانه از یک میلیون تومان سال ۹۷ اکنون اکنون به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه همچنین از ساخت مساجد بین راهی در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت : طبق تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهر سازی منعقد شد ، مساجد بین راهی با هزینه  قرارگاه ساخته می شود .

وی افزود : قرارگاه طرح های قابل توجهی در بخش  آب ، مسکن مددجویان ،اشتغالزایی و ساخت مدارس و راه روستایی برای مناطق محروم و صعب العبور کشور در دست اقدام دارد که در سال های  ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باید به اتمام برسد.

سردار حزنی با اظهار این که دولت انقلابی سیزدهم به این نتیجه رسیده است که این گونه مشکلات زیبنده نظام نیست و باید از بین برود ، گفت :  همسو با این رویکرد طرح ها و برنامه های مختلف محرومیت زدایی برای هر استان تهیه و تدوین شده است که  بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی محرومیت زدایی را بخشی از وظیفه سپاه در کنار ماموریت اصلیش در دفاع از نظام و امنیت پایدار دانست و افزود : متاسفانه خیلی از کسانی که پشت میز این انقلاب نشستند ماموریت حل مشکلات مردم را بدرستی انجام ندادند در نتیجه مشکلات مردم روی زمین ماند و ما باید با حل مشکلات رضایت مردم را جلب کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  با اظهار این که توقع بالای مردم از مسوولان بر حق است و باید مشکلاتشان را برطرف کرد ، گفت : فرماندهان سپاه خودشان را اختیار مردم قرار گذاشته اند و نمونه بارز آن دست به سینه ایستادن سردار دل ها سردار شهید سلیمانی در بین مردم بوده است ، در حالی که همین سردار مقابل دشمنان تمام قد ایستادگی می کرد.

وی افزود : باید مشکلات مردم را بین خودمان تقسیم کنیم چون مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی  نوکری مردم است و اصلا پذیرفته نیست که نوکر وضعیت بهتری از مردم خود داشته باشد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با اظهار این که مجمع خیرین مازندران همواره در محرومیت زدایی جلوتر حرکت می کنند ، گفت : این مجمع طی سه سال فعالیتش ۴۰۰ میلیارد تومان کمک های حمایتی در بخش های مختلف استان داشته است.

وی افزود : سپاه کربلا در حال حاضر علاوه بر ساخت یکهزارو ۳۰۰ واحد مسکونی در مازندران ، ۲۵۸ واحد مسکن مددجویی را در حاشیه شهرستان چابهار نیز در دست اجرا دارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر این بسیج سازندگی سپاه اصلا رقیب پیمانکاران نیست و همواره گفته شده که سپاه آماده است تا هر طرح عمرانی را که در مناطق سخت و صعب العبور در راستای محرومیت زدایی است انجام دهد ، بیان داشت:  در حال حاضر دو هزار طرح محرومیت زدایی به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان در مازندران دست اجرا  قرار دارد.

سردار مسلمی افزود : امسال ۲۷۶ هزار بسته معیشتی با کمک همه خیرین و نهاد هیا حمایتی در استان تامین و توزیع شد و هفته آینده نیز در سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی ۴۲هزار بسته معیشتی بین اقشار مختلف توزیع می شود.

به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از خیرین و گروه های جهادی بسیج سازندگی مازندران تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha