۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84594451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد جمعیت هدف شهرستان بروجن دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ۱۰ درصد جمعیت هدف این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مسعود ملکی روز چهارشنبه در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در بروجن تاکید کرد: ۹ هزار و ۶۶۰ نفر دُز سوم واکسن خود علیه ویروس کرونا در این شهرستان را تزریق کردند.

وی افزود: همچنین ۸۴ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال شهرستان بروجن برابر ۹۱ هزار و ۱۰۵ نفر دُز نخست و ۷۴ درصد برابر ۸۰ هزار و ۴۱۰ نفر دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا را تزریق و دریافت کرده‌اند.

ملکی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی برای تسریع در روند دُز سوم واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا به‌طور جدی از سوی متولیان امر انجام شود.

وی یادآور شد: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون از ۲ هزار و ۳۰۱ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بروجن نمونه‌گیری و نتیجه ۲۷۰ بیمار مثبت اعلام شد که از این تعداد تاکنون هفت نفر جان خود را از دست دادند.

فرماندار بروجن اظهار داشت: انجام واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در کاهش مرگ و میر، ابتلا و بستری بیماران تاثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به ورود سویه اُمیکرون به کشور گفت: تشدید نظارت بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مشاغل، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، مدرسه‌ها و مکان‌های عمومی در شهرستان بروجن ضروری است.

ملکی تاکید کرد: اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مراقبت و کنترل ویروس کرونا در مدارس (نسخه ۰۷) افزود: نظارت بر اجرای دقیق این دستورالعمل در مدارس شهرستان بروجن تقویت و تسریع شود.

ملکی تصریح کرد: رسانه‌های گروهی اهمیت و لزوم تزریق دُز سوم واکسن علیه ویروس کرونا در جامعه را تشریح کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha