کردستانی‌های جویای کار به سامانه جستجوی شغل مراجعه کنند

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل برای ساماندهی اشتغال جویندگان کار گفت: دانش آموختگان دانشگاهی و افراد جویای کار می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

برهان صلواتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با هدف یکپارچه سازی ارائه خدمات کاریابی و رصد پایش مستمر عملکرد دفاتر کاریابی، اقدام به سامانه جستجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir کرده است.

وی افزود: استفاده از این سامانه فرصتی برای رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی‌ها، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و در سطح کلان نیز سیاست گذاری بهتر و بهبود عملکرد دست‌اندرکاران حوزه بازار کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: در همین راستا سامانه ملی اشتغال و کسب و کار نیز به آدرس https://lmis.mcls.gov.ir وجود دارد تا نسبت به جمع آوری اطلاعات بازار کار کشور از جمله شناسایی شاغلان، بیکاران، جمعیت غیرفعال و کارفرمایان رسمی و غیررسمی بازار کار اقدام شود.

صلواتی خواستار اطلاع رسانی گسترده مزیت‌های این طرح از طریق رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی به عموم مردم شد و گفت: کارکرد سامانه جستجوی شغلی برای همه نهادها و ارگان های مسئول در استان از جمله کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تبیین و تشریح می شود.

سامانه جستجوی شغل به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می کنند همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، اطلاعات خود را ثبت نموده تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

سامانه ملی اطلاعات اشتغال و کسب و کار به آدرس https://lmis.mcls.gov.ir/ برای شناسایی شاغلان، بیکاران، جمعیت غیرفعال و کارفرمایان رسمی و غیر رسمی و ارائه خدمات سیاستی و اجرایی بازار کار ایجاد شده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha