تمامی مراکز واکسیناسیون در شهرستان های ایلام باید فعال باشند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به ورود سویه جدید امیکرون به کشور هیچ کدام از مراکز واکسیناسیون نباید در شهرستانهای ایلام تعطیل شده و همگی باید فعال باشند.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: نباید سالن های اختصاص یافته برای تزریق واکسن کرونا تعطیل و جمع آوری شوند.

وی تاکید کرد: حق جابجایی مراکز واکسیناسیون در شهرستان ها در صورت تعیین مرکز جایگزین با محوریت فرماندار داده می شود و هیچ اداره ای نمی تواند تجهیزات و وسایلی که در اختیار این مراکز با مصوبه ستاد کرونا قرار داده است، بردارد.

مردم و مسوولان سویه امیکرون را جدی بگیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: اکنون با توجه به سویه جدید امیکرون در جهان و کشور اعلام خطر شده و باید همه پروتکل ها به ویژه واکسیناسیون دز سوم با جدیت پیگیری شود.

رستمزاد تاکید کرد: پیگیری برای تامین واکسن، تزریق آن و همچنین اطلاع رسانی برای ترغیب مردم به تزریق دز سوم باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت ۱۸۶ مدرسه استان که دارای مشکلات بهداشتی و نبود تهویه هستند، از آموزش و پرورش شهرستان ها، فرمانداران و مدیران این مدارس خواست نسبت به رفع ایراد بهداشتی در راستای حفظ سلامت دانش آموزان پیگیری لازم انجام دهند.

آموزش مجازی باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در خصوص تعطیلی برخی مدارس و کلاس های درس نیز گفت: بر اساس اعلام آموزش و پرورش دانش آموزان به شدت دچار افت تحصیلی شده اند و باید اولیا به این مهم توجه داشته و تنها در صورتیکه دانش آموز دچار علائم است، مانع ورود حضوری وی به مدرسه شود.

رستمزاد تاکید کرد: بدون شک افت تحصیلی، عدم قرار گرفتن در جمع همسالان و آموزش ارتباطات اجتماعی در آینده مسایل و مشکلاتی را گریبانگیر والدین و جامعه می کنند که باید همه از هم اکنون به فکر راه چاره باشیم.

وی اضافه کرد: روحیه اجتماعی دانش آموزان که نوجوان و جوان هستند، دچار آسیب شده که نیاز است والدین نیز با ترغیب دانش آموزان به حضور در مدرسه و کمک به افزایش و ارتقا توان تحصیلی و روابط اجتماعی به سلامت تحصیلی و روانی آنان کمک کنند.

برپایی کنسرت در ایلام با لحاظ شرایط قانونی بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، همچنین در خصوص نظارت بر رعایت مسایل بهداشتی در کنسرت ها نیز گفت: کارت واکسیناسیون از افراد مدعو خواسته شده است، به هر حال جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد و این کنسرت از نظر تقویم زمانی و مجوزهای رسمی هیچ گونه مشکلی نداشته است.

رستمزاد، همچنین از آموزش و پرورش استان خواست پیگیر جذب کمک از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای تامین وسایل بهداشتی نظیر ماسک، ژل بهداشتی و مایع دستشویی برای مدارس استان شوند.

رییس قرارگاه استانی کرونا از فرماندار مهران خواست نظارت جدی بر وضعیت بهداشتی بازارچه مرزی مهران داشته باشد.

وی با قدردانی از بازاریان و اصناف، استقبال آنان از تزریق واکسن کرونا را قابل توجه برشمرد و گفت: با اعمال نظارت های هوشمند، دیگر از تعطیلی بازار خبری نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha