استاندار همدان: نقش آفرینی زنان در تاریخ دفاع مقدس ماندگار است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: زنان با مجاهدت و مشارکت در طول هشت سال دفاع مقدس، نامشان تا ابد در تارک تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است و همه ما به این مجاهدت افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سند راهبردی نقش زنان استان همدان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: بانوان نقش بی بدیلی در طول تاریخ داشتند اما به دلیل کوتاه بینی‌ از زن به عنوان مهجور، خانه نشین و یا به تعبیر غلط غربی‌ها ابزار تبلیغات نام برده می‌شد که امام خمینی(ره) خط بطلانی به این موضوع کشیدند و هویت ذاتی زنان را متبلور کردند.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل (ره) اگر زنان نبودند پیروزی انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت ادامه داد: اگر ما امروز از سردار ملی شهید سلیمانی یاد می کنیم به واسطه دامن پاک مادر است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از شهید همدانی حبیب دلها یاد می کنیم به خاطر همین ویژگی های برجسته زنان است چراکه در دوران دفاع مقدس اگر مادران و همسران رزمندگان نبودند این حماسه‌ها شکل نمی‌گرفت.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: استکبار جهانی تصمیم داشت در جنگ تحمیلی کار انقلاب اسلامی را یکسره کند که به واسطه تربیت رزمندگان در دامان پاک مادر این نقشه شوم به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه آثار تبلیغات مسموم دشمنان علیه زنان در دهه ۷۰ را اکنون شاهد هستیم افزود:  فرهنگ غربی کانون گرم خانواده را هدف قرار داده است.

قاسمی فرزاد گفت: بانوان علاوه بر پشتیبانی در پشت جبهه در خط مقدم نیز حضور داشتند و بانوانی که در دفاع مقدس به اسارت درآمدند، صلابت، استحکام و مقاومت در وجود آن‌ها دیده می‌شد که برگرفته از سیره امام خمینی (ره) بود.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد با برگزاری اینچنین برنامه هایی ذره‌ای از نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: خانم دباغ (مرضیه حدیدچی) به عنوان یک الگو برای زنان، نقش ارزشمندی در انقلاب اسلامی داشت و نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان همدان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha