۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۲۸۳ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱۳ نفر از بستری‌شدگان کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بدحال بوده و در بخشهای مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی اضافه کرد: تعداد روزانه بستری‌شدگان در خراسان رضوی ۱۳۰ نفر است که این میزان طی ۱۰ روز گذشته در نوسان بوده است و بالاترین آمار ۱۵۳ نفر است که مربوط به ۳۰ آذرماه بوده است.
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی بر پوشش فراگیر واکسیناسیون کرونا به ویژه تزریق دز سوم و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از موج ششم کرونا در خراسان رضوی تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم اکنون فقط گناباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۷۴ تن رسید.

۲ هزار و ۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور در این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، شناسایی و ۳۵۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع مبتلایان در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۵۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha