سپهبدی که بی‌نام و نشان محبوب دلها شد

قصرشیرین - ایرنا - یکی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والا مقام سپهبدی بود که بی‌ادعا و بی‌نام و نشان محبوب دلهای جهانیان شد و بشریت مدیون خدمات بزرگ این فرمانده مجاهد برای ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه است.

سرهنگ پاسدار «علی‌اکبر مرادی» روز دوشنبه با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بارها از طریق مرزهای قصرشیرین عازم عراق شد و در مدتی که از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم چیزی جز  تواضع، فرواتنی، سادگی و بی آلایشی از این شهید والا مقام ندیدم و همین خصلت های ناب رمز جاودانگی او است.

وی اظهار داشت: تک تک ثانیه هایی که کنار سردار بودم برایم خاطره است و این گفته ام را کسانی درک می کنند که با ایشان بوده اند چون برخورد و رفتار ایشان همگی درس مردم داری و اخلاص و تواضع بود.

او ادامه داد: خاطرات بسیار شیرینی از ایشان دارم به عنوان نمونه یکبار که از ماموریت عراق برگشته بود و می خواست برای استراحت با توجه به پایان ماموریتش عازم تهران شود، به من گفت تو که بچه این منطقه و کُرد هستی می خواهم منطقه گیلانغرب و قصرشیرین را به من نشان دهی و یک جایی اتراق کنیم تا یک  استراحت کوتاهی در حد نوشیدن یک چای داشته باشیم چون این مناطق که رزمگاه شهدا و روزهای جبهه و جنگ است برایم بسیار مقدس است که من هرجای خوب و بکری از طبیعت منطقه را پیشنهاد دادم که ایشان با روح بلند و منش بزرگی که داشتند، نپذیرفتند.

این فرمانده و رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه گفت: به شهید سلیمانی روادگاه چم امام حسن (ع) در ۱۵ کیلومتری قصرشیرین را پیشنهاد دادیم که با توجه به موقعیت مذهبی این منطقه پذیرفت، وارد محوطه روادگاه که شدیم بساط پذیرایی و چای را حاضر کردیم که دیدیم که شهید سریع به سراغ چندین کارگر که در محوطه مشغول مرمت روادگاه بودند رفت و با بیان شیرین خداقوتی به کارگران زحمت کش گفت.

این هم رزم شهید سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی از پذیرایی ساده ای که برای وی حاضر کرده بودیم و چای همگی را به کارگران داد و  بعد از خداحافظی و خوش و بش با کارگران، سراغ یک چوپانی که در بالای تپه مشرف به روادگاه بود رفت.

سرهنگ پاسدار مرادی گفت: شهید سلیمانی یک ربع هم با آن چوپان به خوش و بش کردن پرداخت و از این چوپان در خصوص وضعیت فعلی و حضورشان در زمان دفاع مقدس و موارد اینچنینی سوال کرد و قدری با این چوپان خودمانی و صمیمی حرف زد که هیچ کس فکر نمی کرد این فرد همان فرمانده سپاه قدس است که این گونه خاکی و بی ادعا برخورد می کند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: یکی از خصلت های سردار شهید حاج قاسم روحیه صلح طلبی و کدخدا منشی ایشان بود طوری که بارها شاهد بودم اختلافاتی که بین سران ارشد اقلیم کردستان عراق رخ می داد را به ایشان اطلاع می دادند و این شهید والا مقام این اختلافات را میانجیگری کرده و منجر به دوستی و حل اختلاف می کردند از این رو محبوبیت خاصی بین سران اقلیم کردستان عراق داشت و همیشه راهکارهای ایشان ناب و خاص بود و به عبارتی دیگر حلال مشکلات بودند.

سرهنگ پاسدار مرادی گفت: محبوبیت سردار دل ها در عراق و فرماندهی ناب ایشان در مقابله با داعش، شجاعت و تلاش های صادقانه ای که در برقراری امنیت در عراق داشتند باعث شده بود که " جلال طالبانی " رییس جمهور فقید عراق بسیار برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی احترام خاصی قایل بود و این رییس جمهور فقید در دیدار با  شهید سلیمانی همیشه خود را سرباز ایشان معرفی می کرد و بدون هیچ گونه تشریفاتی با سردار دل ها دیدار می کرد و این مرهون روحیه خاص شهید سلیمانی بود که ایران را مظهر صلح جهانی می دانست.

این هم رزم شهید سلیمانی در ادامه گفت: از دیگر خصلت های بارز شهید سلیمانی این بود که هیچ گاه در سفرهایی که به قصرشیرین آمد خود را فرمانده سپاه قدس معرفی نکرد و بدون هرگونه تشریفات و بی صدا وارد این منطقه می شد و همیشه اصرار داشت که بی نام و نشان بماند.

 وی گفت: شهید سلیمانی از ما می خواست او را یک مسوول عادی معرفی کنیم و از این رو هرگاه وارد قصرشیرین و مرز می شد دیداری با نیروهای مستقر در مرز از ارتش، سپاه و  هنگ مرزی داشتند و از حال و روز سربازان سوال می کرد و همیشه از حضور و آمادگی این نیروها قدردانی می نمود.

وی ادامه داد: بزرگ منشی ایشان به گونه ای بود که از خودروی معمولی در نوار مرزی که پیاده می شد با روی گشاده سراغ سربازان و تک تک نیروها می رفت و با دست دادن و روبوسی و خوش و بش با آن ها برخورد می کرد و به این نیروها خداقوت می گفت و عقیده داشت قدردانی باعث تقویت روحیه می شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر بخواهم تک تک خصلت های شهید سلیمانی را در برخوردهایی که با ایشان داشتم و یا از نزدیک در کنار ایشان بودم بیان کنم یک کتاب می شود چون این شهید با همین بزرگ منشی، مردم داری، شجاعت، اخلاص، تقوا و ایمان خاص خود از فرش به عرش رسید و همین رمز ماندگاری و جاودانه شدن این شهید والا مقام است.

او اضافه کرد: امنیت منطقه و امنیت امروز نوار مرزی قصرشیرین و شکست داعش در عراق و سوریه همگی مرهون تاکتیک های ناب شهید سلیمانی است که یک فرمانده تمام عیار جنگی و یک بزرگ مرد مخلص است که برای دفاع از حریم ولایت مجاهدت ها کرد و به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور رییس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha