۸۰ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی درختکاری شد

اراک - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۸۰ هکتار از اراضی ملی این استان تاکنون در راستای اجرای پویش مردمی، درختکاری و بذرکاری شده است.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین پویش مردمی درختکاری و بذرکاری در اراضی ملی استان مرکزی افزود: این پویش با "شعار ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال" همزمان با سراسر کشور از نیمه اول آذرماه جاری در استان مرکزی آغاز شده و تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: سومین پویش مردمی درختکاری و بذرکاری روز چهارشنبه هشتم دی ماه همزمان با سراسر کشور در پارک آبخیز گردوی اراک برگزار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در این پویش که با حضور اعضای جمعیت هلال احمر، کوهنوردان، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت برگزار شد، نهال بادام کوهی، سنجد، داغداغان و بذر بادام کوهی در چهار هکتار از اراضی آبخیز گردوی اراک کاشته شد.

محمدی افزود: برگزاری پویش مردمی هر ایرانی یک درخت با هدف توسعه و ترویج فضای سبز و درختکاری در اراضی ملی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری پویش درختکاری و بذرکاری در ۴۰ روستای استان مرکزی هدفگذاری شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha