مازندران ایام فاطمیه میزبان ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران گفت که همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس پس از ورود به استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ عسگر مجیدی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : پیکرهای مطهر این شهیدان در قالب دو کاروان حامل سه شهید صبح شنبه ۱۱ دی ماه جاری از غرب مازندران وارد شهرهای رامسر و تنکابن می شود و استقبال و تشییع در این شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی با اعلام این که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تمامی ۲۲ شهرستان مازندران تا ۱۶ دی ماه میزبان یکی از کاروان های شهدای گمنام خواهد بود ، توضیح داد : کاروان های حامل پیکر شهدا عصر روز شنبه مهمان مردم عباس آباد و کلاردشت می شوند و صبح روز یکشنبه مردم  چالوس و  نوشهر و عصر همان روز مردم نور و محمودآباد افتخار میزبانی پیدا خواهند کرد.

سرهنگ مجیدی گفت : صبح روز دوشنبه یکی از کاروان ها به شهر هزار سنگر  آمل می رود و کاروان دوم نیز مهمان مردم فریدونکنار و بابلسر خواهد بود و عصر همان روز شهروندان بابلی و سیمرغی میزبان این آلاله های بی نام خواهند بود.

وی با اظهار این که افتخار میزبانی از کاروان های شهدا صبح روز سه شنبه به مردم قائمشهر ، سوادکوه و سوادکوه شمالی می رسد ، افزود : عصر همان روز هم شهروندان شرق مازندران شامل گلوگاه ، بهشهر و نکا میزبانی کاروان شهدا را بر عهده دارند.

معاون سپاه کربلای مازندران گفت : مراسم وداع شهرستانی با پیکر این شهدا هم روز چهارشنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در چهار شهرستان ساری، نکا، جویبار و بهشهر برگزار می‌شود.

وی با اظهار این که مراسم وداع با پیکر شهیدان در حسینیه عاشقان کربلا برگزار خواهد شد ، افزود : مراسم تشییع پیکر این شهیدان هم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در ۶ نقطه استان شامل شهر لاریم جویبار، دانشکده امام محمد باقر (ع) ساری،  پارک شهدای گمنام و نیروگاه شهید سلیمی نکا ،بخش بیشه بنه شهرستان بهشهر و بندر امیرآباد تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران همچنین از اجتماع بزرگ بیش از هزار نفری رزمندگان مدافعان حرم در روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در محل حسینیه لشگر ۲۵کربلا مازندران در ساری خبر داد و گفت: در این روز ضمن برگزاری دومین سالگرد استانی سردار شهید سلیمانی بار دیگر بین رزمندگان مدافعان حرم میثاق مودت با شهیدان منعقد می شود.

وی با بیان این که برگزاری همایش های بانوان فاطمی و دختران سلیمانی ، شعر خوانی نگین سلیمانی با حضور هنرمندان و توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی ، یکهزار و ۳۰۰ البسه و افتتاح ۱۰ خانه محرومان را از دیگر برنامه های هفته آینده در استان عنوان کرد.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۳۶ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۴۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha