استکبارستیزی، مردمداری و بصیرت سه ویژگی ممتاز شهید سلیمانی بود

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمّار گنبدکاووس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به‌خصوص سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت که روحیه استکبارستیزی، مردمداری و ولایتمداری، سه ویژگی ممتاز این سردار شهید بود که باید همواره مورد توجه مدیران و آحاد مردم قرار بگیرد.

سرهنگ پاسدار حسن کلاته عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سه ویژگی ممتاز سردار سلیمانی سبب شد تا شهادت وی به‌عنوان حادثه‌ای تلخ و سنگین در اذهان عمومی مردم ایران ثبت شود و شاهد حضور ۲۰ میلیون نفری گروه‌های مختلف مردم و جریان‌های سیاسی در مراسم تشییع جنازه سردار در پنج شهر کشور باشیم.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی، گفت: آنگونه که ایشان فرمودند، "به حاج قاسم نباید به‌عنوان یک شخص نگاه شود بلکه باید به‌عنوان یک مکتب و راه به او نگاه کنیم، مکتبی که برخاسته از مبانی دین مبین اسلام است که انسان سازی می‌کند و هدف اصلی آن به کمال رساندن انسان است".

سرهنگ کلاته با تشریح هر یک از ویژگی‌های سردار سلیمانی اضافه کرد: روحیه استکبار ستیزی و مقاومت مهمترین ویژگی سردار است که در طول دوران خدمت شبانه روزی خود هرگز مقابل دشمن کوتاه نیامد و سر خم نکرد و همه جهانیان این ویژگی او را تایید کرده و به آن اذعان داشتند.

وی افزود: این ویژگی سردار سلیمانی باید مدنظر همه مدیران دولتی و گروه‌های مختلف سیاسی و مردم قرار بگیرد زیرا با چنین روحیه‌ای می‌توان مشکلات جامعه را حل و به مردم بیشتر خدمت کرد.

استکبار ستیزی، مردمداری و بصیرت سه ویژگی ممتاز شهید سلیمانی بود
سرهنگ حسن کلاته فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمّار گنبدکاووس

فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمّار گنبدکاووس، روحیه مردمداری و ولایتمداری را دومین ویژگی شاخص و ممتاز سردار سلیمانی دانست و ادامه داد: او با همه وجود عاشق مردم، ولایت (رهبری) و خانواده‌های معظم شاهد بود و همه کارهای دوران خدمت سردار در راستای خدمت به مردم بود.

سرهنگ کلاته گفت: سردار سلیمانی با همین ویژگی و روحیه مقاومت توانست به همراه دیگر رزمندگان، منطقه را از لوث وجود دشمنان و گروهک‌های تکفیری (داعش) پاک کنند و همه مردم از این جهت منفعت بردند.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی مصداق آیه "اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم" بود یعنی در برابر دشمنان بسیار سخت‌گیر بود و نگاهش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت اما همین سردار در برابر دوستان و مردم رئوف و مهربان بود و دست نوازش بر سر ایتام و فرزندان شهدا می‌کشید.

سرهنگ کلاته با تاکید برضرورت الگو قرار دادن این ویژگی سردار سلیمانی ازسوی مدیران گفت: خدمت به مردم جزیی از ایمان است و باید در عمل و نه با شعار و تبلیغات، صرفا به مردم خدمت کنیم که اگر چنین باشد مردم نیز قدردان زحمات مدیران خواهند بود.

فرمانده یگان زرهی ۶۰ عمار گنبدکاووس، بصیرت را سومین ویژگی شاخص و ممتاز سردار سلیمانی دانست و افزود: سردار بصیرت بالایی داشت و آنرا در مقاطع و حوادث مختلف داخل کشور و منطقه از خود نشان داد و باحضور و مدیریت جهادی و انقلابی خود برخلاف برخی مدیران که به سبب نداشتن بصیرت در زمین دشمن بازی می‌کنند، از این آزمون مهم نیز سربلند بیرون آمد.

وی بابیان اینکه سردار سلیمانی با مجموعه‌ای از خصوصیات اخلاقی و مدیریتی خاص خود و در سایه اخلاص و حضور فعال در میدان مجاهدت به مقام شهادت که آرزوی همیشگی او بود، رسید، بیان داشت: خداوند متعال نیز به چنین بنده وارسته خود عزّت و سربلندی در نزد مردم داد و شهادت او نیز را توسط شقی‌ترین افراد رقم زد.

سرهنگ کلاته اضافه کرد: شهادت در راه خدا و مردم بالاترین افتخار و آرزوی سردار سلیمانی بود که به آن رسید و همه ما بالاخص مدیران باید ادامه دهنده راه این سردار بزرگ سپاه اسلام باشیم.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha