سردار سلیمانی با اقتدار ایران را در موازنه برتر منطقه قرار داد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به کمک شایان سردار سلیمانی به کشورها و مردم مظلوم منطقه در مبارزه با تروریسم و تکفیری‌های داعشی افزود: حاج قاسم، ایران را در منطقه با اقتدار در موازنه برتر قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در همایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» در مبحث «الگوی کنش تاکتیکی سردار سلیمانی در محیط منطقه ای» اظهار کرد: برای بازگو کردن الگوی رفتاری شهید سلیمانی در منطقه لازم است اول وضعیت منطقه را بدانیم و مشخص شود زمانی که حاج قاسم وارد منطقه شد چه جریانها و مسائلی وجود داشت.

وی افزود: دولت و مردم در سوریه مشکلات داشتند. حزب الله تحت فشار بود. فلسطینیان تحت فشار قرار گرفته بودند و حتی تونل های رسیدن آذوقه به آنان نیز از سوی صهیونیست ها بسته شده بود.

موازنه انقلابی مد نظر سلیمانی بود

سردار رادان با بیان اینکه برای استکبار و ستمگران، مردم منطقه و سلامتی آنها بی معنا بود، گفت: حاج قاسم در چنین حالتی باید در محیط منطقه نقش آفرینی و کار کند. او مصمم بود موازنه انقلابی از طریق تشکیل محور مقاومت را تشکیل دهد.

دیپلماسی انقلابی با اقتدار

این کارشناس ارشد مسایل انتظامی ادامه داد: دیپلماسی انقلابی را حاج قاسم همانند مقام معظم  رهبری که گفتند من یک انقلابی هستم رونمایی کرد. 

سردار رادان افزود: حاج قاسم وارد منطقه شد و بحث اصلی و موضوع مهم موازنه انقلابی بود، کاری انجام داد که ایران را در سپهر منطقه جزو موازنه های برتر قرار دهد ‌که الحق حاج قاسم این کار را با اقتدار انجام داد.

ادبیات سردار سلیمانی همه پسند بود

وی ادامه داد: ادبیات حاج قاسم همه پسند است و همه متوجه رفتار، الفاظ و کلمات او می شوند. سردار سلیمانی امین همه در داخل و خارج بود.

سردار رادان گفت: عمق بخشی راهبردی را حاج قاسم از لحاظ دیپلماتیک انقلابی انجام داد و جنس انقلابی بودن دیپلماسی را زنده کرد. وی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سران منطقه این اقدام مهم را انجام داد و با دیپلماسی انقلابی مذاکره با اقتدار کرد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه حاج قاسم تلاش کرد به مردم مظلوم منطقه در مبارزه با تروریسم تکفیری کند، افزود: حاج قاسم هم‌پیمانان منطقه ای و مردم مظلوم را از ظلمی که به آنها می شد نجات داد. داعش شهر امرلی را محاصره کرده بود و مردم را ظالمانه مورد فشار قرار می داد اما حاج قاسم و یارانش با رشادت در اوج محاصره شهر وارد آنجا  شد و به مردم این شهر کمک کرد. باید گفت همه مردم منطقه از حاجی خاطره خوب و بیاد ماندنی دارند.
 

دمیدن روح تازه در کالبد مقاومت
سردار رادان تاکید کرد: شهید سلیمانی در محور مقاومت مردم را بسیار خوب و قوی بکار گرفت و تاکتیک های بسیار خوب در دور زدن مواضع  داعش در مناطق مختلف صورت داد. او با پیوند میان مردم، محور مقاومت منطقه را تشکیل داد اما دیدیم روح تازه ای در کالبد محور مقاومت منطقه دمید و تفکر او در محور مقاومت دیده می شود.

وی با بیان اینکه شهدا هم مانند مردم عادی جامعه ولی مومن و شجاع بودند، ادامه داد: شهدا کسانی بودند که از همین کشور و هر کشوری با همان شرایط از میان جوان بودند و محیط سالم، فرد جوان را مبارز انقلابی ولایتمدار پروراند و هدایت کرد. اگر قرار بود شهدا دست نیافتنی باشند هیچ گاه جوانان برای حضور در محور مقاومت صف نمی کشیدند.
 

ایجاد ارتش بین المللی مقاومت
سردار رادان با بیان اینکه حاج قاسم نماد پیوند بین مردم و مردم، پیوند میان مردم و دولت و همچنین پیوند بین مردم و دولت های مختلف بود، گفت: سردار سلیمانی تنها کسی بود که ارتش بین المللی مدافعان حرم از کشورهای مختلف را راه انداخت. حاج قاسم از چندین ملیت در این ارتش بین المللی برای نجات منطقه از دست اشرار و تکفیری ها بهره برد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا افزود: حاج قاسم نماد هویت در عین اقتدار بود. حاج قاسم در جایی که قرار بود هویت دینی ما را خدشه دار کنند با یارانش این هویت را حفظ  کرد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم بسیج مردمی  را در میان مردم کشورهای تحت ستم بعنوان سمبل مقاومت و قدرت راه اندازی کرد و با این نمادها است که می توان مکتب سلیمانی را  تشریح و تبلیغ کرد.
 

یاد یاران حاج قاسم
سردار رادان گفت: جا دارد  از همراهان و یاران سردار دلها یعنی شهیدان ابومهندس، سردار پورجعفری و یاران عزیز دیگرش صحبت کرد و یاد آنها را گرامی داشت.
همایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» با حضور شخصیت های و صاحبنظران مختلف در دو پانل صبح و بعد از روز چهارشبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha