۸ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84595353
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ مرکز نیکوکاری حمایتی و تخصصی در سمیرم فعالیت دارد

اصفهان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم گفت: ۱۰ مرکز نیکوکاری تخصصی و حمایتی از اقشار کم‌درآمد و آسیب پذیر در این شهرستان فعال است.

به گزارش ایرنا، اردشیر فرخ‌وند چهارشنبه در مراسم افتتاح ۲ مرکز خیریه جدید در این شهرستان، اظهار داشت: تلاش داریم با کمک شوراهای شهر، دهیاری‌ها و بسیج سازندگی در همه شهرها، مراکز بخش‌ها و روستاهای شهرستان که تمرکز جمعیتی دارند مرکز نیکوکاری راه اندازی کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و دامداری این خطه اظهار داشت: درآمدهای حاصل از کشاورزی و باغداری در هر چهار بخش سمیرم بویژه پادنای بزرگ کمک خوبی در بحث زکات و همچنین همیاری در توسعه روستاها خواهد بود.

وی ادامه داد: ستاد شهرستانی زکات از سال ۱۳۸۶ در سمیرم راه اندازی شد که میزان در سال‌های اخیر به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و امروز با افتتاح مرکز نیکوکاری زکات سرجمه این مبالغ بیشتر خواهد شد.

وی درباره مرکز نیکوکاری اشتغال کمیته امداد اظهار داشت: محل این خیریه در جوار مرکز فرهنگی امام علی(ره) کار خود را آغاز کرد و به دنبال ایجاد شغل برای افراد بیکار و زنان سرپرست خانوار است.

رییس کمیته امداد سمیرم افزود: بخشی از اشتغال به شکل خانگی و بخشی به شکل کارآموزی و معرفی به مراکز نیازمند به شاغل و همچنین هدایت و آموزش فرد به فرد ایجاد خواهد شد.

فرخ‌وند به اهدای پنج سری جهیزیه به زوج های تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: اقلام شامل یخچال فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی بود که به پنج نوعروس کم برخوردار سمیرمی اهدا شد.

۲ هزار و ۵۳۴ خانوار سمیرمی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از این تعداد، عشایر چادرنشین تحت پوشش نهاد امداد هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک‌های کمیته امداد استفاده می کنند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha