۸ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۰۳
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84595541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده پوتین : روسیه یکجانبه طالبان را به رسمیت نمی شناسد

مسکو- ایرنا - ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان با بیان این‌که روسیه حکومت طالبان را بطور یکجانبه به رسمیت نخواهد شناخت، اعلام کرد: مسکو در آینده پس از مشورت با اعضای شورای امنیت سازمان ملل، در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان تصمیم گیری می کند.

به گزارش ایرنا، کابولوف روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: من نمی توانم تشخیص بدهم که چه زمانی گروه طالبان اقدامات لازم را برای این‌که به رسمیت شناخته شود، انجام می دهد. 

دیپلمات ارشد روس افزود: در این رابطه رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که روسیه در این مساله (به رسمیت شناختن دولت طالبان) بطور یکجانبه اقدام نخواهد کرد. 

کابولوف ادامه داد: ما در این مورد با اعضای شورای امنیت سازمان ملل مشورت خواهیم کرد و اگر این کشورها دیدگاه سازنده ای داشته باشند این مساله حل و فصل خواهد شد. 

وی افزود: ما طرفدار رویکردی هستیم که همه مسائل باید به اتفاق یکدیگر و با تعامل حل شود. در زمان حاضر ایده دیگری وجود ندارد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: به رسمیت شناختن طالبان بتدریج صورت می گیرد. هیات طالبان در نشست در فرمت مسکو شرکت کرد و امکان گفت و گو با بیش از ده کشور منطقه را داشت.

 وی ادامه داد: نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی برگزار شد و طالبان هم دعوت شده بود و امکان برای ابراز مواضع خود را داشت. در آن اجلاس جهان اسلام فرصت برای بیان دیدگاه های خود درباره سیاست های داخلی گروه طالبان و بخش مذهبی آن را داشت. 

کابولوف گفت: ما به مساله به رسمیت شناختن طالبان توجه بیش از حد نمی کنیم و در واقع سفارت روسیه در کابل بطور کامل فعالیت می کند. علاوه برآن هفت سفارتخانه خارجی هم در پایتخت افغانستان مشغول بکار هستند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصریح کرد: روسیه در به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان به واقعیت ها توجه خواهد کرد.  

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود خاطرنشان کرد که مسکو خواهان تصمیم منسجم و یک رای جامعه جهانی در این مساله (به رسمیت شناختن حکومت طالبان) در افغانستان است.  

 وی این را نیز گفت که می خواهد روابط روسیه و افغانستان به بهترین شکل ممکن توسعه بیابد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha