یک قلاده توله شیر در مرز سردشت از قاچاقچیان کشف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با تلاش ماموران انتظامی هنگ مرزی این شهرستان از خروج یک قلاده توله شیر در نقطه صفر مرزی جلوگیری شد.

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با دریافت گزارشی مبنی بر احتمال خروج یک محموله قاچاق حیات وحش از مرزهای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پلیس حیات وحش این شهرستان با همکاری هنگ مرزی و سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله وارد عمل شده و با دستور دادستان عمومی و انقلاب از خروج این محموله قاچاق جلوگیری کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت بیان کرد: در این عملیات قاچاقچیان حین خروج از نقطه صفر مرزی با مشاهده ماموران با به جا گذاشتن محموله قاچاق با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریکی شب از محل متواری شدند.

بایزیدی گفت: در این عملیات ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند یک قلاده توله شیر را کشف و پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه شناسایی سه نفر و دستگیری آنان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته، افزود: وضعیت این توله شیر در ابتدا بسیار نامناسب بود که با معاینه دامپزشک و مراقبت های لازم از آن هم اکنون از لحاظ جسمی بهبود یافته و از شرایط مناسبی برخوردار شده است.

بایزیدی گفت: گونه این نوع شیر هنوز مشخص نیست و پس از اطلاع از گونه آن توسط کارشناسان بلافاصله با طی مراحل قانونی به منطقه زیست خود بازگشت داده خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha