معاون بسیج دانشگاه فرهنگیان: حماسه نهم دی باید برای جوانان بازخوانی شود

تهران - ایرنا - معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: حماسه نهم دی باید به عنوان برگ زرین این انقلاب برای جوانان بازخوانی شود و اگر نسل جوان از آگاهی کافی برخوردار نباشند این حماسه ها توسط دشمنان انقلاب به شکل وارونه القا خواهد شد که ثمرات خوبی در پی ندارد.

حمیدرضا قائم پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: اگر ما حماسه نهم دی را  به عنوان یک افتخار برای جوانان بازخوانی و روایت نکنیم این حماسه‌ها توسط دشمنان انقلاب، به گونه ای دیگر روایت می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی مراسم نهم دی، حضور خودجوش مردم و نقش تعیین کننده آنها در مقابله با جریان های انحرافی است.

 معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: این راهپیمایی، در واقع اعلام برائت از فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران بود، به همین دلیل این حضور حماسی، تاثیراتی عمیق و پایدار برجای گذاشت. 

قائم پناه خاطرنشان کرد: این حرکت هوشمندانه در برهه ای که آمریکا تلاش های خود را در جهت منزوی کردن نظام و دلسرد کردن مردم از مشارکت های سیاسی متمرکز کرده است، محاسبات امریکا را برهم زد و پیام مهمی را به آیندگان صادر می‌کند.

وی افزود: براساس شواهد و مدارک، عناصر بیگانه با نفوذ درسطوح مختلف بازیگر پشت صحنه فتنه سال ۸۸ بودند و تنها خیزشی که توانست جلوی آن‌ها را بگیرد حضور میلیونی مردم در صحنه بود.

به گفته معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور، حضور یکپارچه ملت ایران در این روز تاریخی تاثیرات ماندگاری را بدنبال داشت؛ ملت ایران با حضوری آگاهانه و توام با بصیرت در راهپیمایی عظیم نهم دی که حول محور وحدت و ولایت شکل گرفت، دشمن شناسی ملت ایران را در بالاترین سطح، در مقابل جریان های انحرافی متجلی کرد.

قائم پناه همچنین گفت: حضور یکپارچه مردم در روز نهم دی نشان داد که ملت ایران دردفاع از انقلاب و ارزش های نظام و رهبری کاملا هوشیار ودر صحنه هستند.

وی اظهار داشت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

 معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت.

قائم پناه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وقوع فتنه‌های بزرگ‌تر در آینده، باید با فتنه‌های گذشته، زمینه‌های پیدایی این فتنه‌ها، عوامل و عناصر پدیدآورنده این فتنه‌ها، اهداف و انگیزه‌های فتنه‌گران آشنا بود و این شناخت را به نسل‌های آینده مخصوصاً دانش آموزان نسل ما منتقل کرد.

وی همچنین گفت: اقتضای درس گرفتن و عبرت‌آموزی از حوادث مهم گذشته، بازخوانی فتنه ۸۸ و کالبدشکافی آن را ضروری می‌کند. باید به صورت مستمر بصیرت عمومی جامعه را بالا برد و خصوصاً نوجوانان و دانشجویان را نسبت به مسائل انقلاب، توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آشنا ساخت.

به گزارش ایرنا، فتنه ۸۸ که در حقیقت تهاجم همه‌جانبه به اصل نظام و انقلاب اسلامی با حمایت سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و خیانت و حماقت سران فتنه به شمار می‌رود، درس‌ها و عبرت‌های خود را برای همیشه فراروی ملت عظیم‌الشان ایران به ویژه جوانان فهیم و غیرتمند قرار داد تا در گذرگاه‌های سخت تهدید و خطر و فتنه‌های محتمل در آینده‌ تاریخ این کشور، دشمنان قسم خورده و خبیث جمهوری اسلامی را منکوب و آنان را در دستیابی به اهداف شیطانی خود مایوس سازد.

این فتنه بزرگ محصول سال ها تلاش اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی با سیاست گذاری، هدایت و مدیریت آمریکایی‌ها و کارگزاری وابستگان داخلی آنها بود که با درایت رهبری و حضور مردم خنثی شد.

دستاوردهای حضور حماسی و معجزه‌گون ملت ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را نزد دوستان و دشمنان افزایش داد و به جهانیان ثابت کرد مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ظرفیت، اقتدار و هوشمندی برخوردارند که هر توطئه و فتنه شیطانی دشمنان را با هر سطح از پیچیدگی و فریبندگی خنثی و آمریکای جنایت‌کار و همدستان او را به فضل الهی، زمین‌گیر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha