محدودیت زمانی تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار حذف شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با حذف محدودیت زمانی تزریق واکسن کرونا بعد از هفته ۱۲ بارداری، در حال حاضر مادران باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از ابتدای بارداری نیز می توانند، واکسن کرونا دریافت کنند.

دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن کرونا به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع بود و این مادران قبل از این مدت نمی‌توانستند  واکسن کرونا دریافت کنند.
وی ادامه داد: تاکنون ۸۱ درصد از مادران باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دز اول و ۶۱ درصد آنان نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرط تزریق واکسن کرونا به مادران باردار داشتن ۱۸ سال تمام است و آنان باید تمامی نکات بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.
وی افزود: سرعت سرایت اومیکرون زیاد است و به همین جهت میزان رعایت نکات بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و گروه‌های خاص مانند مادران باردار که آسیب‌پذیری بیشتری دارند باید در این زمینه دقت بیشتر داشته باشند.
سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش می‌شود.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha