۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84596370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پای حماسه بزرگ ۹ دی بمانیم

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 84596370
پای حماسه بزرگ ۹ دی بمانیم

بندرعباس - ایرنا- در صبحگاه ۹ دی مردم درپی فرمان رهبری برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باردیگر به میدان آمدند وحماسه ای جاودانه خلق و دشمن بار دیگر از خواب های آشفته بیدار کردند که درکشوری که جوانان آن در راه دین جان می دهند جایگاه برای بد اندیشان نیست.

به گزارش ایرنا ، تا قبل این روز دشمن با نفوذی های داخلی چه جنایت ها که نکرد از تخریب اموال عمومی و مردم تا  به شهادت رساندن مدافعان انقلاب و هتک حرمت به عاشورا و امام حسین(ع) دست زد ولی با حضور حماسی مردم از متن جامعه هیمنه این توطئه که به سرکردگی آمریکا بود شکسته شد.

حالا ۱۲ سال ازاین قیام مردمی برعلیه دشمن گذشته و هر روز که می گذرد وقتی ابعاد آن بررسی می کنیم متوجه می شویم که مردم چه تصمیم بزرگی برای بیمه شدن انقلاب اسلامی درآن برهه حساس گرفتند که نشان از بصیرت وآگاهی  آنان بوده و دستاوردهای آن فراتر آن زمان بود.

در مراسم حماسه ۹ دی در بندرعباس صحنه های جالبی به تصویر کشیده شد که یکی از آنها حضور کودکان ونوجوانان در کنار والدین برای تایید و تکریم و پاسداشت بود که نسل های سوم، چهارم وپنجم انقلاب در حفظ آن کوشا باشند و جرات و جسارت به دشمن ندهند.

امسال هم حماسه ۹ دی همزمان با آغاز مراسم دردومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود ومردم باردیگر با حضور پرشور خود از اقامت این دلیر مرد ایرانی و همرزمانش درطول هشت سال دفاع مقدس و خدمات بی نظیر اش در نابودی داعش یاد کردند که این مکتب مرد میدان بودن باید تا ابد باقی بماند.

دستاوردهای ۹ دی روز استکبار ستیزی فرا تر رفته است

بدون شک بصیرت مردم ایران زمین در ۹ دی ۱۳۸۸ با عنایت الهی و هدایت ائمه اطهار (ع) بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه نظام اسلامی را در هم شکستند که این خصیصه باعث شد تا این روز به عنوان یکی از یوم الله های تاریخ انقلاب شناخته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: ۹ دی دیگر از تنها روز استکبارستیزی بودن فراتر رفته است و به مکتبی تبدیل شده است که انسان باید در آن بصیرت خود را افزایش دهد و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و رهروان آن را شناسایی کند. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ابراز داشت: انسان باید حق‌پذیر باشد و هنگام حملات شیاطین انسی که با عنوان‌ها، نهادها و رژیم‌ها پدید می‌آیند بصیرت خود را باید آشکار کند تا جلوی دسیسه‌های دشمن عاجز نشود و همچنین انسان باید در برابر حق سر تعظیم فرود بیاورد که اگر در انجام این کار کوتاهی کند از کاروان سیدالشهدا(ع) و امام زمانش عقب می‌ماند.

وی ادامه داد: بصیرت همان نور قلبی است که انسان می‌تواند با تطهیرکردن وجود خود به آن دست یابد، بصیرت چندین وجه دارد که یکی از آنها بصیرت اعتقادی است یعنی انسان در دین و اعتقاد خود بصیر باشد و برای دست‌یافتن به آن می‌توان از راه تدبر در آیات قرآن که با موضوع بصیرت نازل شده استفاده کرد چرا که تدبر در آیات قرآن موجب رشد و آگاهی انسان می‌شود.

وی  تصریح کرد: قسم بعدی بصیرت، بصیرت اخلاقی است که به معنای پالایش وجود از رذیلت‌های اخلاقی و جایگزین کردن فضیلت است وقتی انسان بتواند اخلاق خود را حسنه کند و قلبش را با یاد خدا پر کند نورانی و اهل بصیرت خواهد شد و این بصیرت در بزنگاه‌ها به کمک او خواهد آمد.

 بصیرت عنصری حیاتی برای توفیق یک ملت است

نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس دربخش دیگری از سخنان خود به این مناسبت اظهار داشت: بصیرت عنصری حیاتی برای توفیق یک ملت است؛ به‌طوری که امت دارای بصیرت فریب نیرنگ‌های حیله‌گرانه دشمن را نمی‌خورد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اجتماع مردمی ۹ دی در بلوار ساحلی شهر بندرعباس افزود: بصیرت نورانیت قلبی را در دل مومنان ایجاد می کند و کسانی که دنباله‌ روی اهداف بزرگ برای امت اسلامی هستند؛ پرچم‌دار بصیرت‌اند و از این عنصر حیاتی استفاده می‌کنند.

وی به مناسبت نهم دی ماه با اشاره به ابعاد بصیرت از منظر قرآن کریم اظهارداشت: بصیرت یعنی آگاهی و به معنای نورانیت قلب است؛ انسان اگر یک نورانیتی پیدا کرد می تواند حقایق را درک و حق را از باطل تفکیک بدهد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بصیرت عبارت است از آگاهی و هوشیاری یک فرد برای شناسایی وظایف خود در هر برهه‌ای از زمان و همچنین بصیرت به معنای بینش و درک صحیح و بالا از موضوعات مختلف است اینکه رهبر معظم انقلاب همواره مبحث بصیرت‌افزایی امت مسلمین را مورد تاکید قرار می‌دهد نشان اهمیت والایی است که این مساله دارد.

عبادی زاده یادآورشد: بصیرت یک سواد نیست بلکه یک علم است که در روایات هم بر اهمیت آن تاکید شده است، آنچه که امروز ما به عنوان پایه و اساس بصیرت می‌شناسیم مساله جریان‌شناسی و زمان‌شناسی است و مهم‌تر از آن‌ها ضلع سوم بصیرت یعنی دشمن‌شناسی است و بسیار دارای اهمیت است. 

حماسه ۹ دی نماد قدرت مردمی جمهوری اسلامی ایران بود

امروز درک واقعی از این روز عظیم نیازمند تحلیل چندین مولفه مهم از جمله اینکه تجلی وحدت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت و دینداری  و نمایش انقلابی گری این ملت است ما نیز ازفتنه های دشمنان غافل نشویم که آنها همیشه در حال توطئه هستند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: حماسه ۹ دی در واقع نماد قدرت و تفکر سیاسی مردمی جمهوری اسلامی ایران بود که باید برای همیشه عزیز و گرامی داشته شود وملت ایران پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده اند و با حضور در عرصه‌های مختلف، همه فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی روز پنجشنبه در اجتماع مردمی ۹ دی در بلوار ساحلی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه امام راحل با پشتیبانی از این ملت در دهان آمریکا زد، افزود: حضور مردم در روز نهم دی برای حمایت از نظام دینی و پشتیبانی از ولایت فقیه، در تاریخ ماندگار شده است.
وی خطاب به مسوولان کشور گفت: ملتی که در فتنه‌های مختلف پای این انقلاب ایستاده‌اند جای دارد مسوولان دست و پای آن ها را ببوسند چرا که مردم در این کشور حاکم هستند و اگر سردار سلیمانی هم به عزت، مقام و قدرت رسید؛ به خاطر حمایت ملت ایران بود.

حاج در وصیت نامه خود آورده ما بدون مردم هیچ کاره ایم

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در وصیت نامه خود آورده است؛ این مردم بودند که به من اعتماد کردند که فرمانده لشکر شوم و حتی ایشان خطاب به شهدای لشکر ۴۳ ثارالله می‌نویسد که شما بودید که قاسم را قاسم کردید بنابراین مسوولان بدانند ما بدون مردم هیچ‌کاره هستیم. 

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی با اشاره به اینکه سران اصلی فتنه سال ۸۸، استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا بود و گروهی هم در داخل کشور در ایجاد تشنج در جامعه تاثیرگذار بودند، گفت: رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۸ فرمودند در این فتنه خواص مردود شدند اما ملت ایران سربلند از آن بیرون آمدند.

وی در جمع مردم بندرعباس در مراسم حماسه ۹ دی یاد آور شد: در فتنه ۸۸ طرح دشمن برای کمرنگ کردن فرهنگ عاشورایی از بین بردن ولایت فقیه بود؛ چرا که ولایت فقیه بود که نقطه پررنگ شدن فرهنگ عاشورا و مهدویت بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: ملت ایران در جنگ تحمیلی هم با سلاح نجنگید بلکه با ایمان و عشق به خدا جنگ را پیش برد و دشمن را شکست داد و صدام هم سقوط کرد که این نتیجه مبارزه با ملت ایران و اسلام بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: اگر نیروهای مسلح هم امروز قدرتی دارند در واقع به پشتیبانی از این ملت بوده است و مسوولان ما وظیفه و تکلیف دینی دارند که هر قدمی که می‌توانند برای خدمت به این مردم بردارند.

سیرازی خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی هدف دشمن این بود که با نگاه مادی و جهان بینی غربگرا، نظام اسلامی را زمین بزنند و طبق محاسبات مادی تصور این بود که سران ارتش فرار کرده و یا از بین رفته‌اند و تشکیلات نظامی قوی در کشور وجود ندارد و نیروهای موجود نمی‌توانند کشور را در مقابل تهاجم رژیم بعث دفاع کنند؛ غافل از اینکه این نظام وابسته به خدا و دل ملت است.

رمز ماندگاری حماسه نهم دی در بصیرت و هوشیاری مردم ایران اسلامی است

استاندار هرمزگان ضمن گرامیداشت مجدد سالروز حماسه یوم الله ۹ دی (روز بصیرت میثاق امت با ولایت) ، برای همگان در راه بسیار مهم تبعیت، اطاعت و پیروی از ولایت، آرزوی توفیق روزافزون ، گفت: رمز ماندگاری این حماسه مهم در بصیرت و هوشیاری مردم ایران اسلامی در دفاع از ارزش های دینی و ملی نهفته است و و این بصیرت انقلابی مردم، تجدید میثاقی ماندگار با ولایت را رقم زد.

مهدی دوستی  افزود: یوم الله ۹ دی یادآور حماسه بزرگ و حضور شکوهمند و گسترده اقشار مختلف ملت انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در دفاع از حریم ولایت و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی، کیان کشور و وحدت ملی است.

وی یاد آور شد: مردم شریف سراسر ایران اسلامی با حرکت حماسی خود در نهم دی سال ۱۳۸۸، پاسخی کوبنده به فتنه گران و حرمت شکنان عاشورای حسینی(ع) دادند و مردم مؤمن و ولایتمدار استان هرمزگان نیز در کنار دیگر هموطنان عزیز خود از پیشگامان این حرکت حماسی بودند و همگام با دیگر ایرانیان در اقصی نقاط کشور، نهم دی را به نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی، تبدیل کردند.

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت ملت ایران است

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت ملت ایران است و امروز میهن اسلامی برای رسیدن به قله های پیشرفت و افتخار بیش از هر زمان دیگری به بصیرت و حضور آگاهانه مردم نیازمند است

 مجتبی قهرمانی  به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در بندرعباس اظهار داشت: حماسه بزرگ و پرمعنای ۹ دی، بساط فتنه خطرناک ایادی استکبار و هتاکان به ساحت مقدس حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) را در هم پیچید و بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی ملت بزرگ ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی ، همچنین حماسه ۹ دی را  نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی خواند و افزود: امروز، میهن اسلامی برای رسیدن به قله های پیشرفت و افتخار بیش از هر زمان دیگری به بصیرت و حضور آگاهانه مردم در صحنه نیازمند است.

رییس کل دادگستری هرمزگان، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز حضور عاشورایی و تاریخ‌ساز ملت بزرگ ایران در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در برابر فتنه‌گران و ایادی استکبار را گرامی می‌دارم.

 بصیرت ابزار مدیریت فتنه است 

اگر به کودتاهای رنگین و مخملی روی داده در کشورهایی همچون گرجستان، اکراین و قرقیزستان دقت کنیم متوجه خواهیم شد که فتنه ۸۸ همانند آنها با برنامه ریزی دشمنان به ویژه غرب در بستر انتخابات شکل گرفت با این تفاوت که مردم با بصیرت خود توانستند از انقلاب خود به عنوان دستاوردی عظیم حفاظت کنند.

رییس دانشگاه تهران گفت: فتنه در شرایط فتنه ایجاد می شود و بصیرت ابزار مدیریت این شرایط است ولذا فتنه همانند گرد بادی است که انسان های داخل متن حادثه به دلیل فضای غبارآلود زیاد متوجه اوضاع نیستند بلکه بعد از پایان گردباد متوجه اتفاقات می شوند.

 سید محمد مقیمی در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه فتنه شرایطی است که بصیرت انسان ها در آن به آزمایش گذاشته می شود تا جامعه بتواند دربی نظمی به حقیقت دست پیدا کند افزود: با وجود اینکه خواستگاه های فتنه عمدتا ناپیدا است اما خاصیت گردباد گونه، شبهه ناکی فضا، شایعه پراکنی و ابهام از جمله مولفه های آن است.

وی ادامه داد: این عوامل باعث می شود حرف درست از نادرست کمتر تشخیص داده شود و در شرایطی همچون هوا پرستی و بدعت گذاری در احکام آسمانی و سرپیچی از رهبر شکل می گیرد که تمام این مولفه ها و شرایط در فتنه ۸۸ به خوبی نمایان بود و بهره مندی از نور رهبری همانند چراغی درخشنده در تاریکی، معرفت جویی پیروان از رهبر برای تشخیص حق از باطل، رفتار طبق سنت پیامبر (ص) و امامان (ع) از جمله راهکارهای گره گشایی فتنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha