از درد دل‌های مردم قم با رییس جمهور تا عذرخواهی رییسی

قم ـ ایرنا ـ آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، روز پنجشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد تا از نزدیک به مسایل و مشکلات این استان رسیدگی کند.

از جمله نکاتی که در سفر هیات دولت به استان قم می‌توان بدان اشاره کرد،‌ حضور جمعی از مردم در مقابل استانداری برای رساندن نامه‌های خود به رییس‌جمهور بود که این افراد در نامه‌های خود، مسایل و مشکلات خود را مطرح کرده بودند و آنان را به خودروهای مخصوص جمع‌آوری نامه‌ها تحویل می‌دادند تا از این طریق به مشکلاتشان رسیدگی شود.  

همچنین تعدادی از شهروندان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ خواسته‌ها، درخواست‌ها و مطالبه‌های خود را بیان کرده‌اند که به گفته ابوالفضل بهرامیان مسئول ستاد ارتباطات مردمی سفر رییس جمهور به استان قم تا ساعت ۱۲ روز پنجشنبه (۹ دی) حدود سه هزار تماس مردمی در سامانه سامد ثبت شده‌است.

نامه‌هایی دردستان رییس جمهوری  

برخی از مردم قم درهنگام ورود رییس جمهوری به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)  و همچنین مناطق محروم قم همچون شهر قائم ، دور رییس جمهور حلقه زده و ضمن دیدار و بیان مشکلات ، از اینکه وی نامه‌های آنان را شخصا قبول می‌کرد، بسیار خوشحال و امیدی در دیدگانشان نقش می‌بست.   

رییسی درحلقه مردم درمناطق محروم

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی،در این سفر بدون واسطه در میان مردم استان قم حضور یافت و از نزدیک سخنان آن‌ها را شنید و با مردم گفت‌وگو کرد که از آن جمله حضور وی در مسجد امام علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در جمع مردم محله «شهرقائم» شهر مقدس قم بود که در جریان دغدغه‌ها و مطالبات مردم این منطقه محروم  قرار گرفت و مردم مشکلات خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

 تشکیل میز خدمت در نهادی مختلف

به منظور پاسخگویی چهره‌به‌چهره با مردم استان قم،‌ میز خدمت در نهادهای مختلف این استان همزمان با سفر رییس جمهور تشکیل شد و نمایندگان دولت به مشکلات مردم از نزدیک رسیدگی کردند و پاسخگوی پرسش‌های آنان بودند.

عذرخواهی رییس جمهوری از مردم قم 

آیت الله سید ابراهیم رییسی در اجتماع گروهی از مردم قم اعلام کرد که ما بدهی به مردم این استان داریم و عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم به دلیل شرایط کرونایی در میان اقشار مختلف مردم از جمله جوانان باشم.

 حضور نمایندگان دولت در ادارات دولتی

از جمله ویژگی‌های این سفر،‌ می‌توان به حضور نمایندگان دولت در برخی از نهادهای دولتی اشاره کرد که با حضور در تعدادی از ادارات دولتی از نزدیک با کارکنان این دستگاه‌ها و ارباب‌رجوع های آنان صحبت کردند و قول رسیدگی به مشکلاتشان را دادند.

که در این زمینه می‌توان به حضور حبیب‌الله جلیلی مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بهزیستی این استان اشاره کرد؛ وی ضمن گوش دادن به درد دل و گلایه‌های معیشتی، اداری و رفاهی کارکنان و ارباب رجوع و مددجویان حاضر دراین اداره‌کل، از زحمت‌های کارکنان خدوم بهزیستی سپاسگزاری کرد.

 وزیر بهداشت در شهر کهک پای درد دل‌های مردم نشست 

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر هیات دولت به استان قم به شهرستان کهک سفر کرد که درحاشیه  حضور وی در گلزار شهدای کهک، یکی از اهالی خواستار ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، رسیدگی به جاده‌های این شهرستان به ویژه در روزهای پایانی هفته که موجب ترافیک در جاده‌ها (به واسطه حضور مردم برای تفریح و گردش در منطقه) می‌شود، شد.  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در دیدار با خانواده جانباز شهید مجتبی علی بابایی از اهالی این شهرستان به دلیل ۴۰ سال پرستاری شبانه‌روزی همسر این شهید، مقام «پرستار افتخاری» را به وی اعطا کرد.

 اعتراض برخی دامداران جعفرآباد به نبود نهاده های دامی در حضور وزیر کشور 

احمد وحیدی وزیر کشور نیز با سفر به شهرستان جعفرآباد، پای درد و دل ساکنان این منطقه به ویژه دامداران نشست.

برخی از این دامداران خواستار رسیدگی به وضع این قشر، از جمله مساله وام بانکی‌شان شدند.آنان همچنین نسبت به نبود نهاده های دامی، گرانی جو و بسته شدن حساب ضامنان از سوی بانک ها اعتراض کردند.

قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم پردیسان قم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین سفر به شهرک پردیسان به مردم این منطقه اطمینان داد که با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسجد جامع و دیگر زیرساخت‌های فرهنگی این شهرک  اقدامات لازم صورت گیرد.

آیینه دقی به نام مونوریل قم 

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم درمجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری خطاب به رئیس جمهوری ، مونوریل قم را آیینه دق مردم این استان دانست و خواستار تعیین تکلیف این پروژه قدیمی قم شد.

احیای دریاچه نمک دغدغه مردم و نمایندگان قم 

احمد امیرآبادی از دیگر نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی نیز یکی از دغدغه های مهم قم را احیای دریاچه نمک قم دانست و خواستار تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول و برخی استانداران حاشیه دریاچه نمک و همچنین وزیران مرتبط با موضوع شد که تصمیمات لازم را برای  ساماندهی و احیای دریاچه نمک  اتخاذ کنند.

هدیه وزیر کشور به مردم قم 

 وزیر کشور نیز در بازدید از روند پروژه متروی قم با اشاره به اینکه شش کیلومتر از پروژی متروی قم آماده شده است ،‌به مردم این شهر وعده داد که تست گرم واگن های مترو طی هفته های آتی انجام خواهد شد.  

دیدار رییس جمهور با خانواده های شهدای مدافع حرم 

یکی از جلوه های ویژه سفر آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به قم دیدار وی خانواده شهید سیدمهدی حسینی از شهدای مدافع حرم بود.

وظیفه‌ای که وزیر ارشاد درقبال رسانه‌ها مطرح کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات به هنرمندان واصحاب رسانه ، به این نکته مهم اشاره کرد که بنده حل مشکل معیشت اصحاب رسانه را وظیفه خود می‌دانم.

پخش کلیپی از مشکلات شهر قم و دغدغه‌های شهروندان 

یکی از جلوه‌های ویژه سفر رییس جمهوری در جریان جلسه شورای اداری استان قم پخش کلیپی از مشکلات استان قم از توقف پروژه‌های فرودگاه و مونوریل،  مسائل مربوط به صنایع ، محیط زیست، مناطق محروم  و... بود که در آن انتظارات مردم قم از دولت سیزدهم و دغدغه‌هایی که شهروندان با رییس جمهوری مطرح می‌کردند، به تفصیل و صراحت نیز مطرح شد. دراین کلیپ یکی از جوانان به رییس جمهور گفت، ما به دولت سیزدهم امید بستیم و به شما آقای رییس رای دادیم و امیدواریم که این امید ما ناامید نشود. 

برگزاری جلسه اداری استان قم به ریاست رییسی حدود سه ساعت به طول انجامید و در آن علاوه بر استاندار و نمایندگان قم در مجلس، تک تک اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کردند، به تفصیل به طرح مسائل قم در حوزه کاری خود با توجه به بررسی های گذشته و نیز بازدیدهای میدانی امروز پرداخته و رویکردهای خود برای حل یا کاهش مشکلات حوزه مربوطه را تشریح کردند و در پایان نیز رییس جمهور با تاکید  بر ضرورت توجه ویژه به مسائل و مشکلات قم، خواستار پیگیری مصوبات و تصمیم گیری از سوی مدیران استانی تا حصول نتیجه کامل و همچنین نظارت بر زیرمجموعه های مدیریتی و کارشناسی با هدف تحقق بهتر اهداف سازمانی شد. 

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یافتند.

در جریان این سفر موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha