سفر معاونان رییس جمهور و مرور اخبار گلستان در هفته نخست زمستان

گرگان - ایرنا - سفر معاونان رییس جمهور، مهمترین اتفاق هفته گذشته گلستان بود که در آن سیدمحمد حسینی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از استمرار تلاش برای حل مشکلات معیشتی کشور خبر دادند و ابراز امیدواری کردند که بزودی ثمره تلاش دولت برای مردم آشکار می شود.

سفر حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور  و قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه سفر آیت الله رئیسی به گلستان نشان داد که عزم دولت برای زدودن غبار محرومیت قاطع و جدی است و دولتمردان دولت سیزدهم در تلاش هستند که سفرهای استانی فارغ از جنبه های عمومی سفر نظیر ملاقات چهره به چهره مردم با مسوولان در حوزه میدانی هم بخشی تنگناها و دغدغه های استان را برطرف کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه پس از ورود به گرگان با هدف شرکت در  یادواره شهدای خراسانی مقیم این استان عازم علی آباد کتول شد.

وی در گلزار شهدای علی آباد کتول گفت که در بودجه سال آینده ۴۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این نهاد پیش‌بینی شد و مقوله پاداش پایان کار ایثارگران مورد توجه جدی قرار داده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در دیدار با چهار ایثارگر و جانباز شهرستان علی‌آباد کتول تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران جسم و جان خود را برای تامین امنیت کشور به خطر انداختند که درک‌ یک لحظه از شرایط سخت آنان بسیار دشوار است.

وی در جلسه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت گلستان یادآور شد: در زمان حاضر ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد کشور متقاضی شغل هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید از مجتمع توانبخشی ایثارگران گلستان  هم گفت که با تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون‌ رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ در آخرین برنامه سفر ۲ روزه به گلستان با خانواده ۲ شهید اهل سنت شهرستان آق‌قلا دیدار کرد.

ساعاتی پس از حضور قاضی زاده هاشمی ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور هم وارد گرگان شده بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور که برای حضور در تجمع یوم الله ۹ دی و شرکت در چند برنامه مذهبی به گلستان سفر کرده بود در بدو ورود به این استان در فرودگاه گرگان به شهید مازندرانی حادثه تروریستی زاهدان که همزمان وارد این استان شده بود، ادای احترام کرد.

در ادامه معاون پارلمانی رییس جمهور در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم در گرگان گفت که جایگاه خانواده شهدا همتراز با منزلت شهیدان بوده و حفظ شان آنها بر همگان واجب است.

وی در ادامه سفر به این استان با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه شهر گرگان دیدار کرد و در این نشست گفت: دولت با راهکارهای مختلف و برنامه ریزی دقیق درصدد است مشکلات اقتصادی کشور حل شود و رونق تولید شکل بگیرد.

سیدمحمد حسینی در گردهمایی بزرگداشت یوم الله ۹ دی در مصلی جمعه گرگان اظهار داشت: حضور حماسی مردم در این راهپیمایی گسترده نشان دهنده بینش عمیق ایرانیان و احساس مسوولیت آن ها در بزنگاه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور در دیدار با مدیران شهری گرگان اظهار داشت: عزم و اراده دولت در خدمت رسانی به مردم استوارتر از آن است که حواشی و هجمه ها بتوانند در آن خللی ایجاد کنند.

حسینی در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت گلستان هم گفت: رویکرد رییس جمهور در توزیع امکانات ، خدمات و بهره گیری از فرصت‌ها و دسترسی مردم به خدمات و تحقق عدالت در کشور نگاهی فراگیر و تقریبی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی گرگان اظهارداشت: مردم باید با ویژگی های شخصیتی چنین فرماندهان مخلص و فداکاری آشنا شوند و هنرمندان از همه ظرفیت ها برای معرفی خصوصیات بارز این شهید استفاده کنند.

**

​جان باختن ۶ گلستانی در ۲حادثه واژگونی مینی بوس و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، آزادی ۲۲ زندانی غیرعمد از زندان های گرگان و گنبد و افزایش شیوع کرونا در کودکان از دیگر رخدادهای خبری این استان در هفته نخست زمستان بود.

**

براثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل زنان و کودکان در جاده مینودشت به گنبد حوالی روستای "اسلام آباد" این شهرستان سه نفر از سرنشینان این وسیله نقلیه در محل حادثه کشته و ۲۳ نفر دیگر مصدوم شدند.

محمدرضا منتظری اظهارداشت: این حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد امروز رخ داد و تمامی سرنشینان این مینی بوس شامل زنان و کودکان درحال برگشت از سفر زیارتی مشهد مقدس بودند.

**

افزایش کودکان مشکوک به کرونا از دیگر اخبار هفته گذشته گلستان بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: آمار مراجعه کودکان با علائم مشکوک به کرونا مانند مشکلات تنفسی و گوارشی در مراکز درمانی و مطب‌های این شهرستان در ۲ هفته اخیر روبه افزایش است.

فرهاد بدیعی اظهارداشت: بیمارستان کودکان (طالقانی) و مطب‌های پزشکان متخصص کودک در گنبدکاووس در حال حاضر پذیرای بیماران سرپایی زیادی از شهرستان و سایر نقاط شرق استان هستند.

**

 با آغاز فصل زمستان مقوله گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

در این خصوص  جانشین فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول از مرگ  سه شهروند فاضل‌آباد از توابع این شهرستان  به دلیل گازگرفتگی با مونواکسیدکربن خبرداد.

سرهنگ علی‌اصغر روحی اظهار داشت: این سه نفر، پسران جوان و عضو یک خانواده بودند که ۱۳، ۱۹ و ۲۱ سال سن داشتند.

**

آزادی زندانیان مالی و غیرعمد از زندان ها و ندامتگاه های گلستان همچنان ادامه دارد.

در اوایل هفته گذشته با مساعدت مالی خیران این استان ۱۱ محکوم مالی از زندان گرگان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حیدر آسیابی در این آیین گفت : بدهی این مددجویان در مجموع سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که یک میلیارد ریال آن را خیران تامین کردند.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از این بدهی را شاکیان بخشیدند و مابقی را نیز خود مددجویان پرداخت کردند.

**

همایش بررسی آفات جنگل های گلستان با حضور مدیران متولی با عنوان بیوتروریسم و آفات جنگل های استان در گرگان برگزار شد.

محمدتقی محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در نشست تخصصی بیوتروریسم جنگل‌ها  با هدف بررسی کنترل و احیای کانون‌های بحرانی آفات و بیماری جنگل‌های هیرکانی به ویژه پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت جهان‌نما اظهار داشت: احیای بخش های آسیب دیده جنگل ها بسیار با اهمیت است که برای توفیقات بیشتر در این بخش باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

**

طرح برخورد با عاملان تجاوز و دست اندازی به  اراضی ملی در استان ادامه دارد.

 فرمانده انتظامی استان گلستان در این رابطه گفت : این نهاد در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با زمین‌خواری موفق شد در هفته گذشته ۱۱ مورد تخلف زمین‌خواری در استان را کشف کند.

سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر مقدار زمین خلع ید شده از این متهمان را در مجموع ۱۸۴ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی مقدار زمین خلع ید شده ۱۴۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

**

 احیای زراعت پنبه و تلاش برای توسعه کاشت این محصول در مزارع گلستان از خبرهای امید بخش برای کشاورزان استان در هفته گذشته بود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کارخانه تولید بذر بدون کرک (دلینته) پنبه این استان با هدف تامین نیاز کشاورزان و رونق تولید با به‌روزرسانی تجهیزات پس از ۲۸ سال احیا شد.

علی موسی خانی ادامه داد: جهاد کشاورزی از چند سال قبل پیگیر احیای این کارخانه و برگشت آن به تولید بذر بدون کرک پنبه بود که از سال زراعی قبل با مشارکت بخش خصوصی ۱۰۰ تن بذر به صورت آزمایشی تولید کرد که قرار است امسال این رقم به ۷۰۰ تن برسد .

**

ساماندهی و حمایت ازکودکان کار گلستانی یکی از دغدغه های فعالان اجتماعی استان است که بهزیستی استان برای این مقوله به طور جدی وارد میدان شد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی گلستان با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت که تاکنون ۴۰۵ کودک کار در این استان ساماندهی شده‌ و تحت پوشش خدمات این اداره کل قرار گرفتند.

مریم معصومی اظهار داشت: بیشترین کودک کار شناسایی شده گلستان با ۲۳۳ نفر متعلق به گرگان و ۱۳۸ نفر در گنبدکاووس است و پس از آن کردکوی با ۱۵ نفر، بندرترکمن هفت نفر، کلاله پنج نفر و علی‌آبادکتول و رامیان هر کدام چهار با کودک کار در رده های بعدی قرار دارند.

**

بر اساس گزارش گمرک صادرات انواع محصولات زراعی ، صنعتی و خدماتی از استان به آن سوی مرزها افزایش یافته است .

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: حدود ۲۷۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۲ دلار از مبادی گمرکی استان در ۹ ماه امسال به خارج صادر شد که از لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب ۱۱۱ و ۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سیدابراهیم حسینی  با اشاره به حجم واردات گمرکات گلستان تا پایان آذرماه اظهارداشت: در این مدت ۱۴ هزار و ۲۳۴ تن انواع کالا به ارزش ۴۰ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۲۶ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۸۰ درصد بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha