۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84597132
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تنها ۱۸ سانتیمتر بارش برف در کوهرنگ ثبت شد

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 84597132
تنها ۱۸ سانتیمتر بارش برف در کوهرنگ ثبت شد
عکس تزیینی است.

شهرکرد- ایرنا- کوهرنگ که زمانی به پُر برف‌ترین منطقه ایران شهرت داشت و حتی جشنواره‌های شهر برفی نیز در آن برگزار می‌شد، در تازه‌ترین بارش سامانه اخیر تنها ۱۸سانتیمتر برف در این شهرستان در روز جمعه ۱۰ دی‌ماه ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه اخیر در استان گفت: به‌دنبال این بارش بارش برف در ایستگاه کوهرنگ ۱۸ سانتیمتر ثبت شد.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی به پایان رسید و این سامانه هم‌اکنون از استان خارج شده است.
وی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده سامانه جدیدی به استان وارد می‌شود که بارش‌های جزیی در بروجن، اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار، لردگان و خانمیرزا و بارش‌های بیشتری در کوهرنگ، دوآب‌صمصامی و دیناران دارد.
وی یادآور شد: بیشتر بارش‌های سامانه پیش رو در این استان از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده خواهد بود و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته بعد بارش‌های پراکنده در غرب و جنوب این استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: میانگین بارش وزنی استان از ابتدای سال‌زراعی جدید یعنی یکم مهرماه امسال تاکنون ۱۹۱ میلی‌متر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت پنج درصد کاهش داشته است.
وی مجموع بارش‌های استان نسبت به مدت مشابه میانگین بلندمدت را با پنج درصد کاهش دانست و گفت: در این مدت میزان بارش‌های کوهرنگ نسبت به میانگین بلندمدت ۲۳ درصد، بروجن ۱۲ درصد، شهرکرد ۲۵ درصد، فارسان ۳۳ درصد، فرخشهر ۴۵ درصد، بن ۱۹ درصد و سورشجان ۳۳ درصد کاهش یافته اما در لردگان ۶۷ درصد افزایش داشته است.
چراغپور تاکید کرد: از یکم مهرماه سال‌جاری تاکنون تنها ۳۳ درصد بارش‌های یک سال‌زراعی را در استان دریافت کردیم و همچنان ۶۷ درصد بارش‌ها دریافت نشده است.
وی با اشاره به وجود و ادامه روند کم‌بارشی در استان افزود: انتظار می‌رود ۶۷ درصد باقی‌مانده بارش‌های استان تا پایان سال‌زراعی جاری دریافت شود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از یکم مهرماه سال‌جاری تاکنون باید ۴۶۱ میلی‌متر بارندگی در کوهرنگ ثبت شود در حالی که این میزان تاکنون ۳۵۳ میلی‌متر ثبت شده است.
چراغپور اظهار داشت: مجموع بارندگی‌های شهرکرد در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی به‌شدت تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha