۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر دوره آموزش مهارتی در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر دوره آموزش مهارتی در نقاط شهری و روستایی استان به وسیله آموزشگاه های آزاد و مرکز برگزار شد.

فرج اله راد روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی امسال ۶ هزار و ۵۶۲ نفر دوره آموزش مهارتی در آموزشگاه های مرکز برگزار شده است که یکهزار و ۴۲۳ نفر دوره برای زنان و پنج هزار و ۱۳۹ نفر دوره برای مردان بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر دوره در پادگان ها، ۳۶۹ نفر دوره در زندان (کارگاه آموزشی)، ۶۳ نفر دوره در  واحد پذیرنده محیط واقعی کار زندان ها، ۱۰۷ نفر دوره در سکونت گاه غیر رسمی، ۶۴ نفر دوره کارگاه عشایری، ۲۴۸ نفر دوره کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر دوره کارگاه ثابت شهری، ۴۸۶ نفر دوره کارگاه روستا، ۲۸۰ نفر  دوره کارگاه سیار شهری، ۲۲۴  نفر دوره کارگاه صنایع برای اصناف و ۵۰۶ نفر دوره کارگاه صنایع در قالب جوار کارگاهی برگزار شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۶ نفر دوره مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته (ماده۱۶) و ۲۷ نفر دوره مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی از جمله دوره های مهارت آموزی است که در بخش دولت برگزار شده است.

مهارت آموزی بیش از چهار هزار نفر دوره در بخش آزاد

راد درباره برگزاری دوره های مهارت آموزی در آموزشگاه های آزاد گفت: در ۹ ماهه امسال چهار هزار و ۷۸۹ نفر دوره  در آموزشگاه های آزاد برگزار شده و در مجموع بیش از ۲ برابر از برنامه ها محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: کمترین دوره  های آموزشی بخش آزاد در شهرستان مرزی راز و جرگلان با ۳۸ نفر دوره و بیشترین آن در بجنورد با ۲ هزار و ۵۲۶ نفردوره بوده است.

بر اساس این گزارش اکنون هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ۶ شهرستان استان شامل بجنورد، مانه و سملقان،جاجرم، اسفراین، شیروان و فاروج در حال بهره برداری است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha