گیلان با نام «سرباز فاطمی» به میزبانی سالگرد شهادت سردار دلها می‌رود

رشت _ ایرنا_ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه های مدون استان گیلان برای ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه های سالگرد سردار سلیمانی با عنوان "سردار فاطمی" به مدت سه شب در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز شنبه در نشست خبری برنامه های ایام فاطمیه، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی در مزار شهدای رشت اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا "س" با همه وجوه انسانی یک نمونه متعالی و بی نظیر است اما در رابطه با دفاع از امام و رهبر صالح خوبش نمونه جاودان برای همه زمان ها و مکان ها می باشد.

وی افزود: هر کسی که به این الگوی نمونه و نیکو "حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها " در سبک زندگی توجه کرد، به زندگی پاک و پربرکت دست یافته است که سردار حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی از جمله این افراد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برای تجلیل ار مقام شامخ اولیای الهی و بزرگداشت اصیل و بی پیرایه فاطمه زهرا سلام الله علیها، حاج قاسم سلیمانی و رحلت مصباح یزدی برنامه هایی را با حضور مشارکت های مردمی در این استان پیش بینی کرده است.

وی برگزاری مراسم هایی با عنوان سرباز فاطمی به منظور پاسداست سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از جمله این برنامه ها نام برد و افزود: این مراسم ها از ١٣ دی شب شهادت سردار دل ها تا ۱۵ دی شب شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مساجد، حسینیه ها و هیات ها برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان افزود: در بیش از ٢٠٠ نقطه برپایی روضه خانگی و در افزون بر ۶۵۰ مسجد و هیات برگزاری ویژه برنامه سریاز فاطمی اعلام آمادگی شده است.

وی راه اندازی پویش نذر فاطمی برای رویش نسلی همچون سلیمانی ها برای فرزندآوری را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: تاکنون در اجرای این پویش هشت هزار و ٨٠٠ پرس غذا و ٢٣٠ دیگ آش نذری به نیت برآورده شدن حاجت فرزندآوری و جوان شدن استان گیلان ساماندهی شده است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در این ایام تجمع فاطمی با عنوان پویش سیره فاطمی نیز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این تجمع چهارشنبه هفته جاری با شرکت ٣٠٠ نفر با طی مسیر از کانون جوانان رضوی تا مصلی برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه هفتمین مرحله مواسات و کمک مومنانه در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی افزود: در این مرحله بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ٣ میلیارد ریال توزیع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha