۱۱۱ سازه غیرمجاز در فریمان قلع و قمع شد

مشهد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی فریمان از قلع و قمع ۱۱۱ سازه غیر مجاز ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

علی کاظمی فریمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مساحت اراضی تغییر کاربری شده که سازه های غیرمجاز آن قلع و قمع شده معادل ۸.۷ هکتار است.

وی ادامه داد: گشت امور اراضی این شهرستان به طور دائم در حال شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در محدوده اراضی کشاورزی است و پس از شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز با همراهی نیروی انتظامی ساخت و سازهای غیر مجاز را تخریب می کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: بر اساس قانون، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهر و روستا، نیاز به مجوز جهاد کشاورزی دارد و تفکیک و تقسیم کردن اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از حد نصاب تعیین شده ممنوع است.

کاظمی با اشاره به این موضوع که با تغییر کاربری هر هکتار زمین کشاورزی امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد افزود: اکثر تغییر کاربری های غیر مجاز در محدوه شهرستان فریمان پی‌کنی و دیوار کشی است.

وی تاکید کرد:کشاورزان از انجام تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی خود اجتناب کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان فریمان در فاصله ۸۶ کیلومتری جنوب شرق کلانشهر مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha