۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84597601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم ثبت اختراعات را کسب کرد

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت ۴۱ اختراع پژوهشگران این دانشگاه در حوزه‌های ملی و بین‌المللی ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه موفق به کسب رتبه سوم کشور شده است.

دکتر مجتبی سنکیان روز شنبه میزان اختراعات ثبت شده را یکی از شاخصهای مهم برای سنجش رشد علم و فناوری در کشور اعلام و بیان کرد: برخورداری از نظام حمایت مالکیت فکری نیز یکی از زیرساختهای مهم برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج نوآوری در کشور است. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از وی حمایتهای این دانشگاه را از ثبت اختراع، برند و طرحهای صنعتی در حوزه سلامت و علوم پزشکی تشریح کرد.

وی افزود: حجم حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مخترعان هر سال بر اساس قرارداد با کارگزار مشخص می‌شود. 

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حمایت مالی این دانشگاه در چاچوب قرارداد مربوط به دوره زمانی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از مخترعان به میزان ۷۰ درصد است. 

وی گفت: تامین و پرداخت بقیه هزینه‌های مربوط به اجرای این قرارداد با نظارت کارگزار بر عهده مخترع متقاضی است.

دکتر سنکیان افزود: مخترعان جوان می‌بایست برای استفاده از تسهیلات ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی و ثبت برند با ورود به سامانه سیستم جامع اطلاعات پژوهشی موسوم به "پژوهان" درخواست خود را ثبت نموده و آن را برای کارشناسان مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال کنند.

وی هزینه ارزیابی اختراعات اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را رایگان اعلام و بیان کرد: این گروه می‌توانند برای ثبت اختراع داخلی یا خارجی، ثبت طرح صنعتی و برند از طریق مشاوران طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام نمایند. 

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مدارک اختراع متقاضیان خارج از دانشگاه نیز که داوری اختراع آنها توسط اداره ثبت ارجاع شده، از سوی کارشناسان این دانشگاه بررسی می‌شود. 

وی گفت: این دسته از اختراعات پس از تایید محتوایی اولیه در بررسی کارشناسی، با دریافت هزینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد داوری قرار می‌گیرند. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۰ هزار کارمند بهداشتی و درمانی در قالب معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است.

۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶۱ رشته مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و فوق‌تخصص در دانشکده‌های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی مشغول تحصیل هستند.

گستره کیفی فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha