۱۱ واحد راکد شهرک های صنعتی خراسان شمالی احیا شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱ واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت که در این واحدها بیش از ۵۰ نفر دوباره مشغول به کار شدند.

سیاوش وحدت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال تا پایان آذرماه  ۹۳ قرارداد واگذاری زمین به مساحت ۲۸ هکتار در شهرک های صنعتی خراسان شمالی منعقد شد که از این تعداد ۱۹ قرارداد به بهره برداری رسید.

وی میزان سرمایه گذاری در این واحدها را هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اشتغال زایی این واحد ها نیز ۲۲۴ نفر است.

وی با بیان این که هم اکنون ۳۳۳ قرارداد در شهرک های صنعتی خراسان شمالی در حال بهره برداری است افزود: از این تعداد ۳۹  واحد راکد است.

 وحدت خاطرنشان کرد: میانگین واحد های راکد کشور  ۱۸ درصد و این رقم در خرسان شمالی ۱۲.۵ درصد و کمتر از متوسط کشور است.

وی در مورد میزان پیشرفت فیزیکی قراردادهای منعقد شده نیز اظهار داشت: ۵۰ واحد از مجموع واحدهایی که قرارداد واگذاری زمین دارند در حال دیوار کشی و ۸۷ قرار داد به مرحله ساخت سوله رسیده اند و ۲۶ واحد دیگر نیز  در مرحله نصب ماشین الات هستند و بقیه نیز در حال بهره برداری است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: امسال ۶ نیاز فناوارنه واحد های صنعتی استان شناسایی و مستند سازی شد و دو نیاز شناسایی شده نیز رفع شد و شناسایی نیازهای فناورانه واحد ها نیز استمرار دارد.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

این استان شمالشرق کشور ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha