مولفه‌های مکتب حاج قاسم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تبیین می‌‎‌شود

شهرری - ایرنا - شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) گفت: تبیین مولفه‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بررسی ابعاد شخصیتی و معرفی وی به عنوان قهرمان ملی و چهره بین‌المللی مقاومت از اهمیت بسیاری برخوردار است که از طریق هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های مردمی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد ناظم رضوی روز شنبه در نشست برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) بر برگزاری بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها با محوریت مساجد، بسیج و تشکل های مردمی تاکید کرد.

وی افزود: به منظور اشاعه فرهنگ مکتب شهید سلیمانی؛ فضاسازی شهری در محدوده شهرداری منطقه ۲۰ تهران در دست اجرا است.

این مسئول ادامه داد: بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با هم افزایی دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت های مردمی با محوریت پویش نذر حاج قاسم با استقرار ایستگاه های صلواتی، اهدای بسته های معیشتی، انجام امور خیریه و اجرای برنامه های فرهنگی برگزار می شود.

رضوی با تاکید بر اهمیت برگزاری شایسته برنامه‌های روز بصیرت و میثاق با ولایت، روز جهانی مقاومت و شهادت سردار سلیمانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و روز پیشگامان شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فضاسازی محیطی با مضامین و پیام های ارزشی و اخلاقی پیرامون شخصیت حاج قاسم سلیمانی و وصیت نامه آن شهید، دمام زنی، تعزیه خوانی و مداحی در میادین اصلی و معابر پرتردد در حال اجر است.

شهردار منطقه ادامه داد: تولید محتوای روایت ایثار و شهادت سردار دلها در فضای مجازی، توزیع بسته های معیشتی در محلات کم بر خوردار ( نذر حاج قاسم )، برپایی نمایشگاه عکس و مراسم سوگواری و پویش ختم صلوات در سرای محلات، غبار روبی مزار شهدا، مسابقه نقاشی و کتابخوانی ( مرد عمل) در سطح محلات از دیگر برنامه های دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی خواهد بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری نیز از برپایی جلسات متعدد شورای. فرهنگی و اجتماعی با حضور مسئولان شبکه جهادی مساجد، خیران، نخبگان، شورای قرارگاه های جهادی، نمایندگان مدیران محلات و تشکل های دانشجویی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام متین معبودی با تاکید بر مردمی بودن برگزارکردن مراسم سردار دلها در سالجاری افزود: با تاکید شهردار تهران و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی تلاشمان آن است که برنامه‌ای به صورت خودجوش و با مشارکت همه گروه های جهادی و مردم نهاد برگزار شود.

وی با اشاره به محوریت مساجد در برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با روحانیت شبکه جهادی ۳۵ مسجد این منطقه، معتمدان و نخبگان محلی در برگزاری این مراسم حضور فعال تری خواهند داشت.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، به همراه ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان به شهادت رسید.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha