۱۲ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84597883
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میزان پیشرفت پروژه‌های دولتی و عمومی در زنجان به ۴۵ درصد رسید

زنجان - ایرنا - رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: میزان پیشرفت فیزیکی ۱۵ پروژه ساختمانی دولتی و عمومی در این استان به ۴۵ درصد رسیده است.

جعفر میناخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره، ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی برای دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، اداری، درمانی، فنی و حرفه‌ای، بهداشتی و ورزشی را در حیطه وظایف کاری خود دارد.
به گفته وی، امسال ۱۵ پروژه ساختمان دولتی در دست مطالعه و اجرا داریم که از این تعداد چهار پروژه با حدود ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار، فرهنگی و سه پروژه با  ۷۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب نیز آموزشی است.
رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: علاوه بر پروژه های بیان شده هشت پروژه اداری نیز با ۳۳۸ میلیارد ریال در دست مطالعه قرار دارد.
میناخانی اظهار داشت: اعتبار این پروژه‌ها از محل منابع استانی و ملی تامین می‌شود و تخصیص منابع، بسته به نوع پروژه از محل منابع استانی و یا منابع ملی خواهد بود.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این ۱۵ پروژه به طور میانگین حدود ۴۵ درصد است و از پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر بوده که با توجه به اعتبارات ابلاغ شده و بر اساس برنامه زمان بندی چهار پروژه تکمیل و سه پروژه از آنها تحویل بهره‌برداران شده است.
رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساختمان اداره کل پزشکی قانونی زنجان، اداره کل مالیات بر ارزش افزوده زنجان، کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار و فرهنگسرای زرین آباد تحویل داده شده است.
میناخانی ادامه داد: با توجه به اعتباراتی که امسال تخصیص یافته بقیه پروژه ها نیز بر اساس برنامه زمان بندی در دست تکمیل است.
وی، پروژه‌های در دست ساخت استانداری زنجان را، اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پزشکی قانونی و آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد.
رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی مستقر در استان، با توجه به نیازهایی که دستگاه‌های بالادستی تشخیص می‌دهند ساختمان و تاسیسات دولتی و عمومی را احداث کرده و تحویل می دهیم.
میناخانی ادامه داد: بالارفتن قیمت مصالح، دستمزدهای اجرای پروژه‌ها و افزایش سایر هزینه‌های صنعت ساختمان، زمان اجرای پروژه‌ها را طولانی می کند و هزینه‌ها از سال ۹۸ تاکنون تا سه برابر افزایش یافته است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اعتباری که تخصیص داده می‌شود کار انجام می‌دهیم و در این میان محدودیت‌های اعتباری نیز از طرفی موجب طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌ها می شود.
رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مطالعه فاز یک و ۲ و موضوع ساخت و اجرای ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی توسط این اداره با کمک گرفتن از مشاوران صلاحیت دار در رشته مربوط  به صنعت ساختمان و تاسیسات راهبری می‌شوند و در طراحی پروژه‌ها از استانداردهای بروز و  مقررات ملی ساختمان استفاده می‌کنیم.
میناخانی با بیان اینکه پروژه‌های قابل اجرا توسط این اداره کل مورد تایید دستگاه‌های نظارتی است، خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان سال گذشته در اجرای کیفی پروژه‌های ملی و جذب اعتبارات استانی رتبه اول در سطح استان را از آن خود کرد.
وی با تاکید بر اینکه طی سه سال اخیر پروژه بهداشتی و ورزشی توسط این اداره کل در استان اجرا نشده است، افزود: اجرای پروژه‌های بهداشتی بسیار هزینه بر بوده و در صورت ابلاغ پروژه جدید، آنچنانکه در شرح وظایف اداره کل راه و شهرسازی است، نسبت به اجرای پروژه‌های بهداشتی و ورزشی اقدام خواهد شد.
رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه های جدید در شورای برنامه ریزی استان تصویب و جهت مطالعه و اجرا به اداره راه و شهرسازی  ابلاغ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha