کارنامه سیاه حقوق بشری اسراییل در سال ۲۰۲۱ ،‌دستگیری ۸ هزار فلسطینی

تهران - ایرنا - نظامیان صهیونیستی که همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند، در سال ۲۰۲۱ میلادی۸ هزار فلسطینی را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از نهادهای حقوقی فلسطینی، رژیم صهیونیستی در سالی که گذشت، نزدیک به ۸ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۱۳۰۰ کودک و ۱۸۴ زن را بازداشت کرده است.

در تازه‌ترین رخداد و در پی درگیری‌های فلسطینیان با اشغالگران رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

نظامیان صهیونیستی روز جمعه به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله نابلس، الخلیل و قلقیلیه یورش برده و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

در این درگیری‌ها ده‌ها نفر یا به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

این نهادها در گزارشی اعلام کرده‌اند که هم‌اینک ۴۶۰۰ فلسطینی از جمله ۳۴ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

کارنامه سیاه حقوق بشری اسراییل در سال ۲۰۲۱ ،‌دستگیری ۸ هزار فلسطینی
اسراییل در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۸۴ زن را بازداشت کرده است

شمار کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم به ۱۶۰ نفر رسیده است.

همچنین حدود ۵۰۰ فلسطینی تحت بازداشت موقت هستند و ۹ نماینده پارلمان فلسطین هم در بند اسارت هستند.

نهادهای حقوقی فلسطینی تاکید کردند که نزدیک به ۶۰۰ نفر از اسرای فلسطینی بیمار هستند که ۴ نفر از آن‌ها به سرطان مبتلا هستند.

وزارت خارجه فلسطین نیز خواستار حمایت بین المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین المللی کیفری خواست تحقیقات در باره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع تر آغاز کند.

وزارت خارجه فلسطین روز جمعه در بیانیه ای کشتار سیستماتیک فلسطینی ها توسط نظامیان اشغالگر را محکوم و یادآوری کرد: جنایت رژیم صهیونیستی در حق شهید «امیر عاطف خضر ریان» جوان فلسطینی که روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در ورودی روستای جیت در غرب شهر سلیفت در کرانه باختری به شهادت رسید، چیزی جز حلقه ای از جنایات این رژیم در حق ملت، سرزمین، اموال و مقدسات فلسطینی ها و نقض آشکار حقوق بین المللی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha