فرماندار شاهرود: مهارت‌آموزی جوانان بر اساس ظرفیت‌های شهرستان انجام شود

شاهرود – ایرنا – فرماندار شاهرود گفت: توانمندسازی جوانان برای دستیابی به مشاغل مورد علاقه بر حسب مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان هدایت شود.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه فرصت های شغلی« مهارت محور، کم سرمایه بَر» شاهرود، افزود: آموزش را نمی توان محدود و محصور در یک محیط خط چین شده نگهداشت، آموزش و امر مهارت آموزی با استفاده از فرصت های هر منطقه را باید با کمک همه مردم و به ویژه خبرگان پیش برد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی زیربنای ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: شهرستان شاهرود در بخش های خدمات، زراعت، گلخانه، خدمات فنی دارای ظرفیت های خوبی است که فعالان می توانند با سرمایه گذاری کمی از این فرصت ها بهره ببرند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: در کشور بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و ۸۰ هزار واحد صنعتی فعال هستند که اگر ۱۰ درصد آنها به آموزش کمک کنند متخصصان زیادی روانه بازار کار می شوند.

وی به بازدید چند روز پیش از فراگیران مهارت در زندان اشاره کرد و اظهار داشت: مهارت آموزی زندانیان در محیطی که افراد بر حسب اتفاقاتی مجبورند بخش از زندگی خود را در آن مکان سر کنند، کار بسیار ارزشمندی است.

جلالی با بیان اینکه وقتی آموزش به صورت عملی انجام می شود ارتباطی بین ذهن و دست به وجود می آید و نگاه فرد را به شغل عاشقانه می کند، ابراز داشت: ترغیب زندانیان برای مشارکت و همکاری در ایجاد این کارگاه فضای بسیار خوبی به وجود آورده بود.

تجربه موفق نمایشگاه «مهارت محور، کم سرمایه بَر» در سمنان ی برای ایجاد کسب و کار 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان هم در این آیین گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ارتقای مهارت، معرفی فرصت های شغلی که با سرمایه های کم و زیر ۱۰ میلیون تومان و همچنین ایده گرفتن بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

سید حسین شاهچراغ با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اشتغال آفرینی «مهارت‌ محور ، کم‌ سرمایه بَر» در سمنان تجربه موفقی در ایجاد کسب و کار به همراه داشت، افزود: پس از برگزاری این نمایشگاه تصمیم بر این شد که در دیگر شهرستان های استان نیز این رویداد انجام شود.

وی ادامه داد: روزهای ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه این نمایشگاه در شاهرود و ۲۱ و۲۲ دی‌ماه در دامغان و تا پایان سال در دیگر شهرستان های استان  برپا می شود.

شاهچراغ با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در سمنان رضایتمندی خوبی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به همراه داشت، تصریح کرد: با برپایی این نمایشگاه ها در فضای مجازی برای فروش محصولات و ارائه خدمات این مشاغل کم سرمایه بَر و تقویت اقتصادی آنها فرصت خوبی ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه برپایی این نوع نمایشگاه در سراسر کشور در دستور کار است، ابراز داشت: تاکنون ۱۰۰ حرفه کم سرمایه بَر برای ارائه محصولات و خدمات در این نمایشگاه ها شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای بعد از پایان کارآموزی تعهدی برای ایجاد اشتغال ندارد، اظهار داشت: آموزش ها در این مراکز با هدف اشتغال بیشتر در جامعه دنبال می شود که این امر به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی و نهادها نیاز دارد.

شاهچراغ با بیان اینکه تاکنون ۳۴۰ حرفه در استان به متقاضیان آموزش داده شد، تصریح کرد: حرفه های گروه برق، تراشکاری و خیاطی بیشترین تقاضا را در بین حرفه جویان دارد.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی «مهارت‌محور، کم‌سرمایه ‌بَر» با معرفی۴۰ شغل مهارت محور و سرمایه کمتر از ۱۰ میلیون تومان توسط مهارت‌آموختگان بخش دولتی و خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان  ۲۴ و ۲۵ آذر در پارک اقتصاد دیجیتال مرکز این استان برگزار شد.

این نمایشگاه در شاهرود ۱۱ و ۱۲ دیماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ واقع در شهرک بهشتی کوچه ۳۳، ورزشگاه شهید بهشتی دایر است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha