استاندار سمنان: دانشگاه‌ها رویکرد مهارت‌آموزی در پیش بگیرند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت دانشگاهی استان افزود: ورود رویکرد مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها ضرورت دارد تا خروجی آن دانش‌آموختگانی دارای مهارت و تخصص برای پیشبرد بهتر امور باشد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در دیدار با اعضای دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری تاکید کرد: سبک ایرانی اسلامی، اقتصادی و اجتماعی از حوزه های مهم مهارت آموزی است که می تواند در دانشگاه های استان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: دانشجویان، استادان، اهل فن و نخبگان، از سرمایه ها و نیروی عظیم انسانی مطلوبی است که در استان سمنان وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه ارتباط با دانشگاه ها، دانشجویان و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان باید بیش از ‌پیش تقویت شود گفت: حضور مسئولان در دانشگاه ها نباید تنها مختص به روز دانشجو باشد و ضرورت دارد تا ارتباط با دانشگاه ها، دانشجویان و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها تقویت شود و این ارتباط در طول مدت سال، استمرار یابد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه به خوبی از ظرفیت دانشگاه ها استفاده نشد ادامه داد: در حوزه مباحث دینی و فرهنگی نیز باید از ظرفیت متخصان و مشاوران دینی و روحانیون برجسته برای ارتقاء شاخص ها و برطرف کردن کمبودها استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل در ازدواج آسان از تاکیدات مقام معظم رهبری برای جوانان، یادآور شد: آمادگی داریم تا با برگزاری جلسات متعدد در دانشگاه، مباحث سند ازدواج آسان را بررسی و از ظرفیت خیران برای موفقیت در حوزه تحقق ازدواج آسان استفاده کنیم.

استاندار سمنان افزود: اسلامی شدن دانشگاه ها نیز از دیگر مباحث مهم مورد تاکید و از دغدغه های مقام معظم رهبری است که از طریق دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری آمادگی داریم تا در قالب اقدامات فرهنگی، در راستای عملیاتی شدن این مساله گام برداریم.

استان سمنان بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد و در شاخص تعداد دانشجو به جمعیت، استان برتر کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha