۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84598389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های اخیر  به ۴۵ راه روستایی خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بارش برف و باران ۲ روز اخیر به بیش از ۴۵ راه روستایی استان خسارت زد که با تلاش نیروهای راهداری پاکسازی اولیه این راه‌ها از گل و لای و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها انجام شد.

اسدالله جلال‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر با تلاش مشترک تیم‌های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام راه‌های شریانی و اصلی استان به صورت روان برقرار است.

وی ادامه داد: در طرح راهداری زمستانی استان و نخستین بارش و برف ۲ روز اخیر ۱۴۰ نیروی راهداری مشارکت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار اشت: با فعال‌سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰ راهدارخانه و بیش از ۵۷ اکیپ راهداری در  راه‌های مواصلاتی استان فعال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر استان در پنج شهرستان و بارش باران در چهار شهرستان دیگر، ۳۰ درصد راه‌های استان از بارش‌ها تاثیر پذیرفتند.

جلال‌زاده ادامه داد: در پی این بارش‌ها، بیش از ۹۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۱۴۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از حدود ۸۰ تن شن و نمک به برفروبی، پاکسازی و شن و نمک‌پاشی ۴۰۰ کیلومتر از انواع راه‌های استان پرداختند.

وی عنوان کرد: به بیش از ۷۰ خودرو در طول راه‌های بین شهری و روستایی استان توسط عوامل راهداری امدادرسانی شد و ۳۰ نفر از مسافران در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپیکیشن ۱۴۱ صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

فعالیت سامانه بارشی که از روز پنجشنبه نهم دی ماه در این استان آغاز شد تمامی مناطق را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی گزارش برف و باران ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha