۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84598414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده‌باش ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی درخصوص ورود سامانه بارشی جدید به استان از ظهر فردا یکشنبه، ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌ها متشکل از هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، راهداری، آتش‌نشانی، شهرداران، بخشداران و دهیاران هستند که در سطح شهرستان‌ها آماده‌باش هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی که حجم بارش‌ها در شهرستان نهبندان، خوسف، سربیشه، درمیان و بیرجند بیشتر از سایر نقاط خواهد بود و وقوع روان‌آب و آبگرفتگی در نقاط مستعد محتمل است لذا بیشتر تیم‌های امدادی و عملیاتی در این شهرستان‌ها به‌ویژه در نهبندان و خوسف مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به حجم بارندگی‌ها توصیه می‌کنیم شهروندان از سفرهای غیرضروری در بازه زمانی ظهر فردا تا صبح سه‌شنبه خودداری کنند.

وی گفت: همچنین کشاورزان، دامداران، گلخانه‌داران و واحدهای پرورش طیور باید تمهیدات لازم درخصوص بارندگی‌های این ۲ روز به منظور کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

میرجلیلی از امدادرسانی به ۸۷ نفر در حوادث بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در استان خبر داد و افزود: به جز آبگرفتگی ۲ رشته قنات و شبکه انتقال آب یک روستا که سریع رفع شد، خسارت خاصی در استان نداشتیم.

وی گفت: بارندگی‌ از پنجشنبه هفته گذشته در استان آغاز شد و سیلاب و روان‌آب‌های بارندگی در این مدت خسارت قابل توجهی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: بارندگی در اغلب نقاط استان قابل توجه و در پنج شهرستان از شدت بیشتری برخوردار بود و در برخی نقاط به ۳۰ میلی‌متر هم رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha