قدم‌به‌قدم در مسیر تحقق مصوبه‌های سفر استاندار به مراغه

مراغه- ایرنا- پیگیری مصوبه‌های سفر چهارم آبانماه استاندار آذربایجان‌شرقی به مراغه از طریق بازدید و تشکیل جلسه و در نهایت تعیین ضرب‌الاجل برای هر از مراحل پیشرفت کار، گام به گام پیش می‌رود و طی روز گذشته، شنبه نیز جلسه‌ای نویدبخش در محل استانداری با همین محوریت برگزار شد.

به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان‌شرقی در این مرحله شخصا حضور یافت و جمعی از مدیران کل به همراه فرماندار و نماینده مجلس نیز در جلسه حاضر شدند تا آخرین پیشرفت‌ها در زمینه مصوبه‌های این سفر مورد پیگیری قرار گیرد. 

حل مساله پساب شرکت «کاوه سودا» و استانداردسازی طرح توسعه آن در کنار جدیت در پیگیری مصوبه‌ها تا زمان تحقق جزو تاکیدهای جدی استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه بود. 

معاون استاندار فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در مورد پیگیری‌های مصوبه‌های این سفر به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مصوبه‌ها پیش از این طی چهار بند از فرمانداری به معاونت عمرانی استانداری و از این طریق به ادارات‌کل ذیربط ارسال شده بود و در جلسه روز گذشته نیز مدیران‌کل در حضور نماینده عالی دولت در استان، گزارشی از پیشرفت کار ارایه کردند. 

به گفته «سیدعلی موسوی» این جلسه نتایج امیدبخشی در پی داشت و مقرر شد تا یکماه بعد، جلسه دیگری برای پیگیری گام به گام مراحل کار برگزار شود. 

نیروگاه «کاوه‌سودا» تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه بهره‌برداری از نیروگاه، دفع اصولی پساب و تکمیل پروژه بطری‌سازی جزو مصوبه‌های مربوط به مجموعه تولیدی کاوه‌سوداست، اظهار داشت: نیروگاه در حال احداث از سوی این شرکت بخش خصوصی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از کمبود برق در شهرستان مرتفع می‌شود.

به گفته وی مسایل مربوط به هر سه این موارد نیز مطرح شد و در مجموع می‌توان بیان کرد که تسریع در روند اجرایی این طرح‌ها مرهون سفر استاندار به مراغه و پیگیری مصوبه‌های مربوط به این سفر است.

مجوز انتقال زمین برای احداث شهرک صنایع تبدیلی به زودی ابلاغ می‌شود

فرماندار مراغه خرید زمین برای احداث شهرک صنایع تبدیلی را از دیگر مصوبه‌های سفر استاندار به این شهرستان عنوان کرد و گفت: موضوع در این جلسه بررسی شد و به زودی مجوز انتقال زمین از مجمع عمومی به امور آب ابلاغ می‌شود. 

«موسوی» اظهارداشت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی پیش از این برای تملک این زمین از امور آب اعلام آمادگی کرده است و در صورت ابلاغ مجوز انتقال زمین، عملیات اجرایی این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد تا زمینه برای افزایش بهره‌وری محصولات باغی شهرستان فراهم شود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پیش از این نسبت به تملک زمین مجاب، و دستور لازم را صادر کرده بود و در این جلسه پیشرفت کار با حضور استاندار مورد بررسی قرار گرفت. 

به گفته «علی علیزاده» زمین مورد نظر که در اراضی روستاهای «مغانجیق» و «کهجوق» قرار دارد، طی دهه ۶۰ شمسی برای احداث سد موسوم به «احمد» توسط وزارت نیرو خریداری شده اما عملیات آن به دلایل فنی منتفی شده بود. 

وی اضافه کرد: محل تامین آب مورد نیاز و سایر زیرساخت‌های آن هم پس از دوندگی‌های فراوان مشخص شده تا طرح احداث شهرک صنایع غذایی مراغه طی امسال یا اوایل سال آینده کلنگ‌زنی شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران متعددی نیز طی این مدت از احداث شهرک صنایع غذایی این شهرستان استقبال کرده‌اند زیرا به خوبی می‌دانند که مواد اولیه و بازار مناسب برای فعالیت اقتصادی در این بخش وجود دارد.

منبع تامین آب برای منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شماره ۲ مشخص شد

فرماندار مراغه تامین آب مورد نیاز برای عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی و احداث شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان را از دیگر مصوبه‌های سفر استاندار به مراغه عنوان کرد و اظهار داشت: پنج لیتر بر ثانیه از آب مورد نیاز برای این بسترهای سرمایه‌گذاری از محل چاه‌های راکد و بقیه از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تامین می‌شود. 

«موسوی» اضافه کرد: با عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی و احداث شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان، شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی فراهم خواهد شد.

«علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز در خصوص این مصوبه بیان کرد: راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ و عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی از موضوعات محوری برای توسعه صنعتی شهرستان و جزو مصوبه‌های کلیدی سفر استاندار به مراغه محسوب می‌شود.

به گفته وی پیش از این زیرساخت‌های لازم به ویژه آب مورد نیاز برای راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ و عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی مشخص تامین نشده بود و سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به مراغه زمینه رفع موانع پیش‌رو را فراهم کرد. 

حساسیت آقای استاندار نسبت به روند پیشرفت کار در آزادراه مراغه – هشترود

فرماندار مراغه به تکرار بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از آزادراه مراغه – هشترود طی مدتی کوتاه اشاره کرد و گفت: تسریع در روند اجرایی این پروژه به ویژه از سمت مراغه جزو مصوبه‌های سفر است و ایشان نسبت به این موضوع حساسیت ویژه دارد.

«موسوی» اضافه کرد: در جلسه روز گذشته نیز بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر نخست این آزادراه از شهر مراغه تا اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم مورد تاکید قرار گرفت و خوشبختانه عبور آزادراه از زمین‌های این موسسه نیز مورد توافق قرار گرفته است.

وی پیش از این نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود که با عبور آزادراه از زمین‌های موسسه بر اساس مصوبه‌های سفر استاندار، دیوار حائل در داخل این اراضی اجرا و ۲ زیرگذر برای عبور آزادراه از محدوده این موسسه احداث خواهد شد. 

فرماندار مراغه همچنین تشکیل جلسه پیگیری و بازدیدهای مکرر مسئولان استانی و محلی را امیدبخش خواند و اظهار داشت: جدیت در تحقق مصوبه‌های سفر استاندار به مراغه، روحیه جهادی مسئولان را در زمان حاضر نشان می‌دهد.

به گفته «موسوی» در جلسه روز گذشته روند اجرای پروژه‌های دیگر شهرستان از جمله تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری، پروژه ۴۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن و همچنین پروژه ۵۰۰ واحدی مسکن مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا اکنون زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در مراغه چندان فراهم نیست و تحقق مصوبه‌های سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به مراغه از جمله احداث شهرک صنایع تبدیلی، عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی، احداث شهرک صنعتی شماره 2 و بهره‌برداری از نیروگاه شرکت کاوه سودا را می‌توان نقطه عطفی در توسعه روزافزون این شهرستان به شمار آورد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha