۶ شکارچی غیرمجاز در مهاباد و شاهین‌دژ دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- ۶ شکارچی متخلف توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرهای مهاباد و شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه شکارچی متخلف که در این شهرستان اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی در سه راهی "دارلک" دستگیر شدند.

فاروق سخنور اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده از متخلفان سه قبضه اسلحه شکاری، سه رشته فشنگدان و لاشه چهار قطعه مرغابی وحشی و خوتکا ضبط شد.

وی بیان کرد: از متخلفان ۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست اخذ و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد گفت: با توجه به اینکه در سال جاری هیچ گونه پروانه شکاری صادر نشده است لذا یگان حفاظت این اداره با هر گونه تخلف صید و شکار طبق مقررات برخورد خواهد کرد.

سخنور افزود: یگان حفاظت این اداره، با گشت و کنترل‌های هدف دار در زیستگاه‌های با حساسیت بالا و همچنین استفاده از ظرفیت مشارکت محلی با هر گونه تخلف زیست محیطی برخورد می‌کنند.

۳ شکارچی متخلف در شاهین‌دژ دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره موفق به دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان شدند.

وحید چمنی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ در راستای پایش مناطق مستعد و زیستگاه‌های این شهرستان موفق شدند در ارتفاعات روستای "کردکندی" از توابع این شهرستان این سه شکارچی را به دام بیندازند.

وی با بیان اینکه شکارچیان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند، ادامه داد: از این افراد یک قبضه اسلحه شکاری از نوع وینچستر، تعدای فشنگ و اداوات مختلف شکار کشف و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵ شکارچی و در نیمه نخست امسال نیز ۲۱ شکارچی غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان دستگیر شدند.

شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

محیط طبیعی شاهین‌دژ شامل رودخانه زرینه‌رود، مسیر سد شهیدکاظمی، منطقه بیان، گونه‌های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه‌های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم‌خان، ییلاق محمودخان، آق‌داش و قلوز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha