۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84599067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام وضعیت فوق العاده در ایالت کنتاکی آمریکا به دلیل خطر توفان شدید

 تهران-ایرنا- با گذشت تنها سه هفته از گردبادهای مرگبار در ایالت کنتاکی آمریکا، در پی وقوع توفان های شدیدی که به بروز سیل، قطع برق و تخریب اموال منجر شد، در این ایالت بار دیگر وضعیت فوق العاده اعلام شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام  وقوع گردباد در شهر هاپکینز ایالت کنتاکی افزود: هنوز گزارشی درباره تلفات و یا صدمات این توفان گزارش نشده است، اما فرماندار کنتاکی روز شنبه با توجه به خطر بروز سیل در بیشتر مناطق این ایالت و غرب ویرجینیا وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

همچنین بخش هایی از غرب کنتاکی، تنسی، آرکانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی و آلاباما تحت هشدار توفان قرار دارند.

توفان در ایالت کنتاکی آمریکا در حالی این ایالت را تهدید می کند که هنوز با مشکلات ناشی از ویرانی های گردباد در این منطقه در ماه دسامبر (آذر) دست و پنجه نرم می کند. در گردبادی که این ماه آمریکا را درنوردید بیش از ۹۰ نفر در پنج ایالت این کشور کشته شدند که شامل ۷۷ نفر در کنتاکی بود.

دفتر فرمانداری کنتاکی گزارش داده که سیل  به آغاز عملیات نجات در این ایالت منجر شد و بسیاری از جاده ها در بخش های شمالی و مرکزی این ایالت بسته شدند.

انتظار می رود باران های شدید در بیشتر مناطق کنتاکی ادامه یابد و ورود یک جبهه هوای سرد به این منطقه، تلاش ها را برای واکنش های اضطراری  دشوار خواهد کرد.

توفان در مناطقی از غرب و جنوب شهر هاپکینز تعدادی از کسب و کارها، سقف ساختمان ها را تخریب کرد و به خطوط برق رسانی آسیب رساند.

بر اساس گزارش فرماندار کنتاکی، توفان همچنین در شهر تیلور کانتی واقع در مرکز ایالت کنتاکی، برخی از منازل مسکونی را تخریب کرده است.

فرماندار کنتاکی در بیانیه ای گفته است: این که ما بار دیگر وخامت اوضاع آب و هوایی را تنها چند هفته بعد از گردبادهای مرگبار در غرب کنتاکی تجربه می کنیم، ویرانگر است. متاسفانه برخی از مناطق تحت تاثیر توفان و گردباد بوده اند.

گردباد بی سابقه ای که آذرماه مناطق وسیعی از آمریکا را درنوردید در یک قرن اخیر بی سابقه اعلام شده، به طوری که رسانه های آمریکایی شهرها و مناطق توفان زده را به «مناطق جنگ زده» تشبیه کردند.

کارشناسان تغییرات آب و هوایی می گویند، افزایش دمای زمین که به وخامت اوضاع آب و هوایی منجر شده، ترکیباتی بوجود آورده که احتمال بروز گردبادها را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha